Auteur Topic: Discussies in vraag en aanbod.  (gelezen 792 keer)

Offline Fred

• Analoog liefhebber
Re: Discussies in vraag en aanbod.
« Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2022, 15:55:19 »
@ Fotohans,
Voel je niet aangesproken want ik plaatste het topic in algemene zin.

Ik vind het zo onoverzichtelijk worden als iemand iets vraagt of aanbied en dat dan een discussie wordt dat het niet meer duidelijk is dat het om vraag en aanbod gaat.

Zoals Milo ook al aangaf is er niets mis met aanvullende informatie, zoals gewicht e.d.
Of in het kort dat b.v. een Cosina CX-1 ook als Petri GX-1 is uitgebracht, ter verduidelijking om wat voor camera het gaat.

Maar gebruikservaringen zijn te subjectief en als iemand b.v. een Lubitel-2 te koop aanbiedt dan horen reacties aan een mogelijke koper als "Je kunt beter door sparen voor een Yashica mat of Rolleiflex" niet thuis in die rubriek.

« Laatst bewerkt op: 21 juni 2022, 16:17:46 door Fred »
Zorki, Zorki 6 Zenit B en Rolleiflex-Automat.
Leningrad-8, Weston Master II, Sunny 16 regel.

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2022, 16:23:21 »
Het is nooit mijn bedoeling geweest om een discussie in "vraag en aanbod" te beginnen. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar middenformaat camera's en toen die schitterende Asahi Pentax 67 werd aangeboden vroeg ik me gewoon af of dat een goed alternatief was voor de Fuji's waar ik tot nu toe naar keek, hij ziet er zo zwaar uit. Ik was Ben zeer dankbaar voor zijn uitleg over het gewicht. Dat andere mensen daar vervolgens weer op gingen reageren had ik misschien achteraf kunnen verwachten maar niet zien aankomen. In het vervolg zal ik vragen over een aangeboden item per DM direct aan de verkoper stellen en mijn excuses aan de verkoper van de Asahi Pentax 67 dat hij zich genoodzaakt voelde om zijn advertentie te verwijderen.
Hans

Ik heb me niet in de discussie gemengd (Pentax 67 te koop), maar heb wel meegelezen. En Hans, jou valt m.i. niets te verwijten. Bovendien ben je een zeer positief AFF-lid, dus dat geeft je bij voorbaat al krediet wat mij betreft. Maar dat krediet had je in dit geval helemaal niet nodig.

O, en die camera-set zou ik jou van harte gunnen!   :)
Mijn code blijft analoog.

Offline renco

• Vaste bezoeker
« Reactie #17 Gepost op: 21 juni 2022, 16:25:47 »
Goed punt. ik maakte mij er ook schuldig aan bij de Pentax discussie   :( Dus laten we niet reageren met wat mooi of wat duur, maar gewoon inhoudelijke opmerkingen zoals welke versie lensen. De potentiele koper kan zelf wel googlen.

Offline FotoHans

• Vaste bezoeker
  • Hans
« Reactie #18 Gepost op: 21 juni 2022, 16:33:38 »
@ Fotohans,
Voel je niet aangesproken want ik plaatste het topic in algemene zin.

Ik vind het zo onoverzichtelijk worden als iemand iets vraagt of aanbied en dat dan een discussie wordt dat het niet meer duidelijk is dat het om vraag en aanbod gaat.

Zoals Milo ook al aangaf is er niets mis met aanvullende informatie, zoals gewicht e.d.
Of in het kort dat b.v. een Cosina CX-1 ook als Petri GX-1 is uitgebracht, ter verduidelijking om wat voor camera het gaat.

Maar gebruikservaringen zijn te subjectief en als iemand b.v. een Lubitel-2 te koop aanbiedt dan horen reacties aan een mogelijke koper als "Je kunt beter door sparen voor een Yashica mat of Rolleiflex" niet thuis in die rubriek.

Dank voor de duidelijke uitleg Fred, ik begrijp wat je bedoelt.

Dank Mono, ik was even bang dat ik verantwoordelijk was voor het terugtrekken van de advertentie en het ontstaan van dit draadje....

Fijne dag allebei!