Auteur Topic: Silverfast 8  (gelezen 2079 keer)

jaimiepeeters

• Gast
Silverfast 8
« Gepost op: 22 maart 2012, 18:08:02 »
Zijn er hier mensen die silverfast 8 gebruiken? Ik ben benieuwd naar de beste manier om ermee te werken want ik krijg zelf vaak rare resultaten.

Magenta color casts, hele groffe korrel op een 160vc rolletje..

Iemand?

Melliw

• Gast
Re: Silverfast 8
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2012, 18:37:45 »
Een tijd gelden heb ik ook met Silverfast gewerkt en ook ik kreeg vreemde dingen waar ik niet om heb gevraagd. Nou wel wat bezig gewwest met verschillende instellingen maar ik kwam er niet uit. Toen ben ik maar Vuescan gaan gebruiken. En dat bevalt buitengewoon goed.

Offline staal571

• Analoog liefhebber
  • I like my Nikon F5
    • Flickr Foto's
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2012, 22:50:33 »
Zijn er hier mensen die silverfast 8 gebruiken? Ik ben benieuwd naar de beste manier om ermee te werken want ik krijg zelf vaak rare resultaten.

Magenta color casts, hele groffe korrel op een 160vc rolletje..

Iemand?

Silverfast 8 ken ik niet ik had versie 6. .... en toen mijn Imac een update naar het  Lion besturingssysteem kreeg werkte Silverfast opeens niet meer, en ik had net 2 maand ervoor de update naar professional gekocht voor veel geld, en maar kreeg van silverfast te horen dat ik nu voor de update naar Lion weer ruim € 100,-- moest gaan betalen, toen heb ik ze stijf gevloekt en heb Vuescan gekocht.

Ik kreeg van de maker van Vuescan de update naar professional versie gratis als ik het serienummer van Silverfast naar hem mailde, misschien doet hij dat nu nog steeds

Gr Peter
http://www.flickr.com/photos/peterstaal/
Ook al stel ik hier een domme vraag dan verwacht ik toch wel een serieus antwoord.

mfotografie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 5 april 2012, 10:35:36 »
Op de een of andere manier krijg ik met Silverfast altijd hele rare kleurcombinatie's. Zal eens kijken of dat met de nieuwe versie ook zo is.

amellemseit

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 5 april 2012, 11:16:29 »
Vuescan is een geweldig programma, veel beter dan mijn erij geeverde epson software. Vooral xpro: je kan de base colour en exposure locken waardoor je niet de waas van de filmkleur over je fotos krijgt. Aanbevolen!
Voor redscale werkt vuescan trouwens totaal niet,d an gebruik ik wel de epson software!

jaimiepeeters

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 5 april 2012, 12:00:13 »
Op de een of andere manier krijg ik met Silverfast altijd hele rare kleurcombinatie's. Zal eens kijken of dat met de nieuwe versie ook zo is.

wat voor rare kleurencombinaties? Want ik krijg bijna altijd een rode zweem over mijn fotos.

mfotografie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 5 april 2012, 12:57:01 »
Zal even een voorbeeldje opzoeken