Auteur Topic: Durst RCP 20 - Introductie en modificaties  (gelezen 1724 keer)

jessestr

• Gast
Durst RCP 20 - Introductie en modificaties
« Gepost op: 4 januari 2016, 19:29:03 »
Zoals Jensdh hier op het forum al gezegd heeft hebben we vorige week een nieuwe machine aangekocht voor in de donkere kamer.
Aangezien ik de eigenaar ben van The Film Foundation ben en er geen nuttige informatie te vinden was in een video formaat over het toestel besloot ik gisteren maar even wat te filmen...

Video is in het Engels doordat we met een internationale community werken. De bedoeling is dat we meer en meer filmpjes zullen posten op dit kanaal dus voel je vrij om te abonneren!

De video kan je hier bekijken
https://www.youtube.com/watch?v=p7pXfojFmkI

Offline Jorobo

• Vaste bezoeker
  • Moi!
Re: Durst RCP 20 - Introductie en modificaties
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2016, 00:31:36 »
Leuk filmpje! Ik heb er ook nog ééntje staan, maar die moet nog omgebouwd worden voor het zwart/wit proces (doorloopsnelheid is nu nog te laag). Ben benieuwd hoe jullie de overbrengingsverhouding hebben aangepast.
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2016, 09:12:52 door Jorobo »
Why must I always explain?

jessestr

• Gast
Re: Durst RCP 20 - Introductie en modificaties
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2016, 01:16:56 »
Leuk filmpje! Ik heb er ook nog ééntje staan, maar die moet nog omgebouwd worden voor het zwart/wit proces (doorloopsnelheid is nu nog te hoog). Ben benieuwd hoe jullie de overbrengingsverhouding hebben aangepast.

Voorlopig doen we onze normale developer dilution naar 1+15 zodat het papier 2 minuten moet ontwikkelen. Binnenkort gaan we er een geared DC motor insteken op een microcontroller samen met een TIP120 NPN transistor zodat we deze kunnen regelen tot 1 minuut per bad.