Auteur Topic: Vakfotografen zaken die nog in analoog spul verkoopt.  (gelezen 59997 keer)

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
Re: Vakfotografen zaken die nog in analoog spul verkoopt.
« Reactie #165 Gepost op: 13 augustus 2017, 10:30:49 »
Voor op vakantie, mocht je ooit naar Berlijn gaan: Foto Kotti in de wijk Kreutzberg. Verkoopt zowel film, als analoge camera's, polaroid en fujifilm (had zelfs nog zwart-wit packfilm liggen) én heeft een eigen fotolab .  Adres: Skalitzerstr. 134 10999 Berlin ma-fr 10-19 uur sa 10-15 uur www.fotokotti.de  verstuurt ook , webshop komt nog en dan verstuurt hij (doet hij nu ook, maar dan moet je bellen) ook naar het buitenland. Hij heeft ook bijzondere film waaronder bijvoorbeeld scala, wat hij ook ontwikkelt. Echt een aanrader.

Offline MacSimski

• Analoog liefhebber
  • Gelukkig blijft dit boeien
« Reactie #166 Gepost op: 2 maart 2019, 11:41:40 »
Ik was een paar dagen in Parijs en defilm ging er harder doorheen dan verwacht met de (voor mij) nieuwe Horizont. op google  kwam ik wat zaken tegen die snel 8,50 voor een rolletje vragen en dat vond ik wat te gortig. Uiteindelijk de laatste dag kom ik Nation Photo - Kodak Express Chatelet tegen. piepklein winkeltje maar met de o-zo-bekende chemiegeur van C41 en een goed gevulde koelkast achter de toonbank. ze hadden ook nog een paar soorten tetenal zw/w ontwikelaar staan. ontwikkelen duurt ongeveer een week. 1 uur kan, maar is erg duur zeggen ze.

vlak bij metrohalte Nation zit een andere vestiging, maar daar ben ik niet geweest

Adres: 39 Rue Des Lombards, Paris, +33 9 50 06 34 20
https://www.nationphoto.com/
--
kan het uit elkaar? Mooi!

Offline Roepers

• Regelmatige bezoeker
  • **
    • Een galerij met voornamelijk analoge foto's
« Reactie #167 Gepost op: 12 oktober 2020, 21:09:58 »
Ik koop mijn dokaspullen (ontwikkelaar, stopbad en fix, alles Amoloco) bij Foto Sipkes in de Poelestraat in Groningen. Ook is er fotopapier van Ilford te koop en natuurlijk filmpjes. Deze zaak wordt hier op het forum vaker genoemd maar niet in dit draadje, geloof ik.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2020, 11:41:35 door Roepers »
Groet,

Marco

www.roepers.net

Offline renco

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #168 Gepost op: 12 oktober 2020, 22:55:18 »
Foto de Boer in Amsterdam. Die hebben een ruim assortiment en ook hun rolletjes worden koel bewaard. Oude rotten in het vak. Moeite waard voor een bezoek.