De Doka > Overige

Film ontwikkelen zelf doen of laten doen.

(1/2) > >>

staal571:
Ik lees ook de berichten op Fotofacts en kreeg daar vandaag dit op binnen, namelijk  een artikel over zelf ontwikkelen of laten doen?'
Misschien kenne jullie het al maar vondt het toch de moeite waard om het hier te melden.

Zie deze link  http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/analoog/analoog_zelf_ontwikkelen_of_laten_doen.asp?utm_source=reply&utm_medium=email&utm_campaign=artreply

Gr Peter

cootje1:
Hoi Peter

Dit artikel kende ik nog niet maar als je dit zo leest, word het inderdaad wel aantrekkelijk om zelf te gaan ontwikkelen, als ik het goed begrijp moet je vooral de temperatuur goed hebben en nauwkeurig werken, lijkt me niet onmogelijk, ik zal denk ik toch eerst mijn rolletjes wegbrengen en dan stukje bij beetje de ontwikkelspullen bij elkaar sprokkelen om het dan zelf te gaan doen.
Bedankt in ieder geval.

met vriendelijke groet

Marc

henkvanzuylen:
Leuke tip weer Peter.

Voor zwart wit van de precisie voor de temperatuur wel mee Marc...
kleuren is een ander verhaal  :)
(maar dat wil ook nog een keer gaan proberen....chemicaliƫn heb ik al in huis daarvoor

Henk

staal571:

--- Citaat van: henkvanzuylen op  6 januari 2012, 16:16:53 ---Leuke tip weer Peter.

Voor zwart wit van de precisie voor de temperatuur wel mee Marc...
kleuren is een ander verhaal  :)
(maar dat wil ook nog een keer gaan proberen....chemicaliƫn heb ik al in huis daarvoor

Henk

--- Einde van citaat ---
Henk dat ben ik niet met je eens als de temperatuur afwijkt moet je ook de tijd aanpassen, en ik wil gestandariseerd werken dus altijd met dezelfde tijden, en daar hoort dan ook een constante temperatuur bij, want stel dat je ook wilt gaan "Pushen" moet je de tijd ook al aanpassen, als je dan ook nog met wisselende temperaturen werkt kun je snel in de fout gaan.

Gr Peter

henkvanzuylen:

--- Citaat van: staal571 op  6 januari 2012, 20:11:52 ---Henk dat ben ik niet met je eens als de temperatuur afwijkt moet je ook de tijd aanpassen, en ik wil gestandariseerd werken dus altijd met dezelfde tijden, en daar hoort dan ook een constante temperatuur bij, want stel dat je ook wilt gaan "Pushen" moet je de tijd ook al aanpassen, als je dan ook nog met wisselende temperaturen werkt kun je snel in de fout gaan.

Gr Peter

--- Einde van citaat ---

Helemaal met je eens Peter!
Ik bedoelde dan ook dat bij ZW de temp niet zo precies komt TOV kleur...daar praat je over 2 cijfers achter de komma.. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie