Auteur Topic: Eerste test met Micro-Press 5x4  (gelezen 1012 keer)

Peter

• Gast
Eerste test met Micro-Press 5x4
« Gepost op: 11 mei 2013, 20:32:33 »
Het was een tijd geleden en ik had al een deel van m'n 4x5 uitrusting verpatst, dus het was weer even wennen voordat ik met de Micro-Press 5x4 (na wat aankopen) een eerste test kon doen. Ik had nog een (15 jaar oud) restantje Agfa APX 100 vlakfilm. In een papierkoker met (te) ruim ontwikkelaar, en een beetje op gevoel door de continue agitatie op de Uni-roller; bijna 10 minuten in HC-110. Voor zo'n tijd geleden ging alles best soepel, ook het ontwikkelen in de koker viel me niet tegen.
Gewoon een enkele testfoto in de tuin, om alles weer een beetje onder de knie te krijgen, daar ben ik zomaar een zaterdagmiddag mee bezig. Met een beetje verstelling voor een smal scherptevlak, en voor de test voor wat contrast in de zon. Saphir Color 135mm, de sluiter van de lens gebruikt op 1/200s bij f5.6. Deze lens is nogal groothoekig op dit formaat.

In PS heb ik de randen doorgedrukt, zoals ik ook in de doka zou doen. Verder een paar stofjes weggepoetst en een smal randje onder en rechts weggelaten.

De lensplank van de Micro-Press kan wat omhoog, naar links en rechts en 'tilt' alleen achterover, helaas niet voorover (voor landschap). Daar moet ik nog wat op vinden.

Offline cootje1

• Analoog liefhebber
  • Hij kwam, hij zag.................en nam een foto
Re: Eerste test met Micro-Press 5x4
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2013, 18:33:11 »
Het is een hele mooie plaat geworden Peter, ziet er goed uit.
met vriendelijke groet Marc
Rolleiflex SL35:Kodak Gold 200 Pentax MX: Foma100
Pentax MEsuper: Kodacolor VR Plus200 
Lowbudget1:Foma100 Pentax6x7:Fuji NPH400

Habaphoto

• Gast
Re: Eerste test met Micro-Press 5x4
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2013, 18:28:07 »
Mooie zwart wit balans. Strakke foto ^^

Gr. Harry