De Fototas > Camera's

Pentax Program A

(1/2) > >>

cootje1:
Hoi allemaal

nu ik toch wat meer interesse krijg voor het analoge dacht ik bij mezelf, kom laat ik die oude Program A eens bekijken en zien of die het nog doet, dus 2 nieuwe knoopcellen erin en tadaaaaa!!!!  er zit nog leven in, alles functioneert nog dus morgen maar even naar de Hema een rolletje halen en schieten maar :D.
Ben benieuwd wat ik daar voor foto's mee kan maken en ook of de beeldkwaliteit net zo goed is als van mijn K-5.

met vriendelijke groet

Marc

henkvanzuylen:

--- Citaat van: cootje1 op  5 januari 2012, 21:41:43 ---Hoi allemaal

nu ik toch wat meer interesse krijg voor het analoge dacht ik bij mezelf, kom laat ik die oude Program A eens bekijken en zien of die het nog doet, dus 2 nieuwe knoopcellen erin en tadaaaaa!!!!  er zit nog leven in, alles functioneert nog dus morgen maar even naar de Hema een rolletje halen en schieten maar :D.
Ben benieuwd wat ik daar voor foto's mee kan maken en ook of de beeldkwaliteit net zo goed is als van mijn K-5.

met vriendelijke groet

Marc

--- Einde van citaat ---

Hoi Marc,

dat is mooi dat je weer met de Pentax Program op pad gaat!
Die beeldkwaliteit zou je nog wel eens kunnen verbazen!! |)
Ik ben benieuwd!

Henk

staal571:
Hoi Marc.

Leuk dat je aardigheid krijgt in het analoge gebeuren, mocht je zelf de films willen gaan ontwikkelen dan heb ik nog wel een ontwikkeltank voor kleinbeeld voor je (laat het me maar weten)

Het is niet zo moeilijk, je moet even de temperatuur goed hebben op 20° , dat doe ik met een aquaruim verwarming/thermostaat van € 15.-- en een kookwekker, en een donkere ruimte, ik doe het in onze toilet omdat die geen ramen heeft en leg een handdoek onder bij de spleet van de deur zoodat het helemaal donker is.Verder staat er hier op het mooie forum al het e.e.a

Gr Peter

cootje1:
Hoi Peter

bedankt voor het aanbod, ik zal eerst nog de rolletjes inleveren bij de Hema denk ik maar ik wil ze uiteindelijk inderdaad wel zelf gaan ontwikkelen dus een ontwikkeltank zou tzt zeker van pas komen. Ik ga straks eerst een rolletje halen bij de Hema en dan zullen we eens zien wat we ervan kunnen bakken. Gooi die tank in elk geval niet weg, die kom ik zeker een keer ophalen.

met vriendelijke groet

Marc

Opi62:
Kijk, dat heet nou eens ONTWIKKELINGSHULP (l)

Opi62

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie