Auteur Topic: Yashica Electro35  (gelezen 4933 keer)

Offline JacQ

• Nieuw
  • *
Re: Yashica Electro35
« Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2018, 17:09:53 »
Yashica   was erg geliefd door de goede service van de toenmalige importeur  Cinon.  Een kapotte Yashica werd altijd gratis gerepareerd.

Desondanks vlotte de verkoop van dit model niet.  Die kwam pas op gang door een spaarsysteem waarbij de verkoper nadat hij tig Electro 35's  had verkocht  een Seiko horloge of een ander hebbeding  gespaard had  Met als gevolg dat sommige verkopers iedereen een Electro 35 probeerde aan te smeren.   

Zelf was ik  niet kapot van dit model, ik verkocht in de 60tiger jaren  liever de elegantere  Olympus SP meetzoeker camera.

Offline rvanstormbroek

• Vaste bezoeker
  • Beeld in heden terugbrengen naar het verleden
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2018, 22:18:41 »
Leuke informatie en foto's hier ga je zeker plezier mee hebben

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #17 Gepost op: 18 mei 2018, 15:43:41 »
Ik kende de Olympus SP niet dus heb ik even gegoogeld, aan de buitenkant ziet hij er bijna hetzelfde uit als de Yashica.
Ik heb wel een  Yashica 35 G maar die heb ik nooit gebruikt De yashica had ik ooit met nog 6 camera's geruild met een voormalig forumlid voor 1 perfecte Zorki 4.
De beste man kon niet geloven dat er zo iets bestond als een betrouwbare Zorki (of andere FSU camera) ik kon van hem al zijn Russen krijgen als ik voor hem één goede Zorki had nou ik had er net een gereviseerd en de man was zo onder de indruk dat er toch nog goede Zorki's bestaan dat ik van hem 6 FSU camera's kreeg en als bonus de Yashica 35 G met 3 nieuwe (in de zin van ongebruikt) bijbehorende kwikbatterijen.

Mijn favoriete meetzoekers zijn de Zorki 1 en de Zorki 6 ik ben zelf niet zo weg van de batterij afhankelijke meetzoekers.

Ik dacht overigens dat Yashica door de Koninklijke foto en film Fischel werd geïmporteerd (in ieder geval zeker in de jaren 70).

Offline Fotohuis

• Analoog liefhebber
  • Фотография это весело
« Reactie #18 Gepost op: 18 mei 2018, 23:47:01 »
Ik heb twee gereviseerde Zorki-6. Ook mijn favoriet!
Роберт
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/

Offline Fred

• Analoog liefhebber
  • Voorheen Asahi Pentax, thans vnl. FSU camera's.
« Reactie #19 Gepost op: 19 mei 2018, 00:00:31 »
Ik heb twee gereviseerde Zorki-6. Ook mijn favoriet!

Jou hoef ik ook niet uit te leggen dat FSU camera's zeer degelijke en goede camera's zijn na een grondige service. :)

Brian Lesoto

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2018, 03:14:28 »
Zelf heb ik ook een G Yashica Electro 35 GSN met nog steeds een werkende batterij erin.
Een Color Yashinon DX 1:1.7 ASA tot 1000 sluitertijden kan ik niet instellen, ik heb alleen de keus tussen B, Auto, en flitsen.
Twee pijltjes geven aan of er onder- of overbelicht is.
Ik heb het toestel laten reviseren bij iemand uit Gent die hier ook lid is en ik moet zeggen dat het heel goed is gedaan geweest.
Vooral de paralax was bijna niet meer te zien en nu is die precies nieuw.
Enkel het hendeltje voor de vertraging werkt niet meer, de vorige eigenaar heeft het geforceerd en er zijn een paar tandjes scampavie.
De  Pad Of Death heeft hij ook opgelost en nu hoor ik bij het laden heel duidelijk de klik.

Duidelijk het versleten stopblokje te zien.

Hier is het blokje verwijderd en waar het versleten zat is alles mooi proper gemaakt.

Het nieuwe blokje is verlijmd en doet terug zijn werk.

« Laatst bewerkt op: 6 juni 2018, 18:28:12 door HoodedOne »

Offline rvanstormbroek

• Vaste bezoeker
  • Beeld in heden terugbrengen naar het verleden
« Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2018, 17:38:07 »
Leuk beeldverhaal hoop deze ook eens tegen te komen