Auteur Topic: Witte spikkeltjes  (gelezen 684 keer)

Offline Mike Colin

• Regelmatige bezoeker
  • **
Re: Witte spikkeltjes
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2023, 13:03:10 »
Dan wellicht even bij Grobet navragen wat zij denken van je spikkels. Als je dezelfde spikkels telkens op dezelfde plek op alle foto's tegenkomt, dan is dat ook relevant om te vermelden. Zijn het dezelfde soort spikkels, maar telkens op een andere plek, dan zou ik daar niet teveel aandacht aan besteden.

Tien tegen één is het gewoon kleine stofdeeltjes op de film. Da's niet iets om wakker over te liggen; je kunt ze in Photoshop, GIMP enz. weg'klonen'.
Ja, ik was aan 't overwegen het eens te vragen bij Grobet (spikkels zitten inderdaad telkens op de zelfde plek).  Ik zal ook afwachten en zien of de foto's die er nu inzitten hetzelfde hebben.  Als die ok zijn is het inderdaad niks om over wakker te liggen.  Bovenstaande foto is eigenlijk de enige van dit filmpje waar ik tevreden mee ben.
Ik dacht eerst dat het iets was aan de camera, maar begin te beseffen (en te hopen) dat dat niet zo is.

Offline koraks

• Analoog liefhebber
« Reactie #16 Gepost op: 22 november 2023, 20:59:32 »
Als ze elke keer precies op dezelfde plek zitten, dan is dat wel frappant. Zou ik inderdaad even terugkoppelen naar Grobet, want de kans is dan toch wel groot dat er iets niet helemaal lekker schoon is in de scanner (proper heet dat bij jullie dacht ik).
Gij zult uw werk afdrukken.

Offline Mike Colin

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 23 november 2023, 08:33:55 »
Als ze elke keer precies op dezelfde plek zitten, dan is dat wel frappant. Zou ik inderdaad even terugkoppelen naar Grobet, want de kans is dan toch wel groot dat er iets niet helemaal lekker schoon is in de scanner (proper heet dat bij jullie dacht ik).
^D 'proper', inderdaad.  Ik ga er straks eens langs.

Eigenlijk, toen ik de foto's bij Grobet ging halen, bleek dat ze vergeten waren digitale scans te maken.  Ze hebben dat alsnog gedaan, maar nu blijkt (had het nog niet nagezien) dat de spikkeltjes op de afgedrukte versies niet staan, maar enkel op de digitale scans.
Ben er zeker van dat ze dat zonder probleem opnieuw zullen doen...

Offline Mike Colin

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 23 november 2023, 08:38:03 »
Dus nu ben ik helemaal zeker, de spikkeltjes zijn stofdeeltjes op de scanner die en negatieven gescanned heeft. 

Allemaal enorm bedankt voor jullie hulp!!

Offline koraks

• Analoog liefhebber
« Reactie #19 Gepost op: 23 november 2023, 09:29:17 »
Top, fijn om te horen dat je nu weet wat het is!

Stof hoort er een beetje bij als je met film werkt. D.w.z., het is vaak frustrerend en lastig om er helemaal af te komen, want het is nu eenmaal bijna overal.
Gij zult uw werk afdrukken.