Foto's > Series

Roadtrip 2023

(1/8) > >>

Ernst-Jan:
Afgelopen maand ben ik met de auto op reis geweest door Duitsland, Polen, Litouwen en Letland.
Enkele statistieken: 3700km, 168 liter diesel, een gemiddelde snelheid van 70km/u. En voor wie nu nog steeds leest: 3 camera's (RB67, Rolleiflex 3.5F en Canon A-1) en 13 rollen rolfilm en 6 rollen kleinbeeld.

Daar ik verschillende camera's en filmformaten heb gebruikt en het bovendien veel foto's zijn het ik het topic maar in "Series" geopend. Ik ben in omgekeerde volgorde begonnen met bewerken en inscannen. Ik ben nog (lang) niet klaar met het bewerken van alle foto's, maar omdat ik "achteraan" ben begonnen, doe ik dat hier ook maar. De foto's zullen dus min of meer in omgekeerde chronologische volgorde hier verschijnen.

Ernst-Jan:
Dus allereest, de terugreis, middels een veerboot van Liepaja in Letland naar Travemünde/Lübeck in Duitsland

Rolleiflex 3.5F Xenotar | Fujifilm Acros II | Ilfosol 3 1+14 9:30

Rolleiflex 3.5F Xenotar | Fujifilm Acros II | Ilfosol 3 1+14 9:30

Canon A-1 | FD 50mm f/1.4 SSC | Adox CHS 100 II | Adox FX 39 II 1+14 11:15

Mono:
De eerste is mooi, maar de tweede gaat daar nog een paar tandjes overheen, wat mij betreft.

Robbie:
Geslaagde foto's, ben benieuwd naar de volgenden. Mooie camera's voor zo'n reis.

Ernst-Jan:

--- Citaat van: Robbie op 29 oktober 2023, 12:00:56 ---Geslaagde foto's, ben benieuwd naar de volgenden. Mooie camera's voor zo'n reis.

--- Einde van citaat ---
Bedankt!

Ja ik moest er wel even over nadenken welke camera's ik mee zou nemen. En ik heb ze allemaal gebruikt.

Ik twijfelde tussen het meenemen van m'n Pentax LX of een Canon FD. Aangezien ik ook wat langere lenzen mee wilde, gekozen voor Canon. De A1 heeft voordat ik hem kocht een CLA gehad, dus daarom specifiek voor die camera gekozen.  Daarvan heb ik geleerd dat ik de LX fijner vind, daar zie je namelijk altijd gekozen diafragma en sluitertijd. Bij de A1 alleen als je de ontspanknop indrukt.

@Mono, ja de tweede foto ben ik zelf ook erg blij mee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie