Al veel eerder aangemeld bij Analoogfotoforum maar nu tijd voor een verdere introductie. Mijn eerste camera was in 1980 een Petri, een eenvoudige camera, maar goed om de beginselen te leren. Ik heb hem nog steeds, en hij werkt nog. Mijn volgende toestel was een Pentax K1000, die is er helaas mee opgehouden, vervolgens een Pentax ME-F, een fijne camera. Eerste generatie autofocus hij gaf dus aan of je in focus was. Ook deze camera heb ik nog steeds, nadeel van de ME-F is zijn stroom verbruik. Wel een verbetering t.o.v. mijn Petri. De tijd gaat voort en ik kocht een nieuw toestel Pentax MZ5n, modern en autofocus, hij heeft gefunctioneerd tot ik met een digitale pauze aan de gang ging met fotograferen. Bij hernieuwd analoog gebruik hield de MZ5n er snel mee op

, zgn mirror lock. Ik heb er nog een ander op marktplaats gekocht, maar ook hier al snel het zelfde probleem. Inmiddels ben ik met het virus besmet en heb ik meerdere toestellen bijgekocht ondermeer ook een middenformaat (Rolleicord en een Bessa 6x6). Het mag duidelijk zijn ik heb er een leuke hobby bijgekregen, goed te combineren met wandelen. Ontwikkelen laat ik doen, maar scannen igv 35 mm doe ik zelf.