Auteur Topic: Postnl ellende, alwéér  (gelezen 1058 keer)

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
Re: Postnl ellende, alwéér
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2023, 15:12:19 »
En vandaag bracht een vriendelijke bezorger dan eindelijk het langverwachte pakketje en werd mijn vermoeden bevestigd: POSTNL liegt dat ie barst. Dat betekend dat ik dus zal moeten proberen mijn geld van hun terug te krijgen.

Maar veel duidelijker dan dit wordt het niet geloof ik.

Offline FotoHans

• Vaste bezoeker
  • Hans
« Reactie #16 Gepost op: 12 oktober 2023, 09:15:46 »
knalrode Smena aan mijn collectie toycameras toevoegen

Wat een elende allemaal! Maar nu ben ik zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar knalrode Smena geworden.

Online Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
« Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2023, 09:34:31 »
Maar veel duidelijker dan dit wordt het niet geloof ik.

Zucht....  8(
Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Contax I
Nieuwe speeltjes: Hele stapel jaren 50 camera foldertjes.

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2023, 17:59:15 »
Wat een elende allemaal! Maar nu ben ik zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar knalrode Smena geworden.

Ik heb hem net gepost in nieuwe aanwinsten  ;)

Offline FotoHans

• Vaste bezoeker
  • Hans
« Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2023, 21:50:43 »
Ik heb hem net gepost in nieuwe aanwinsten  ;)

Ik zag het! Wat is ie leuk! Jammer dat ie het niet doet.

Offline koraks

• Analoog liefhebber
« Reactie #20 Gepost op: 18 oktober 2023, 08:43:28 »
Soms gaat het mis, maar is de oplossing toch minder ingewikkeld. Onlangs stuurde ik een aantal brieven naar het buitenland, met een postzegelcode i.p.v. een postzegel. Omdat mijn handschrift beroerd is, leek het me beter om de postzegelcodes op de enveloppen te printen. Zo gezegd, zo gedaan.

Inmiddels heb ik van 9 van die brieven een aanslag ontvangen van PostNL omdat ze niet gefrankeerd zouden zijn. Foutje! De scanner die die postzegelcodes leest, heeft blijkbaar geen moeite met handschrift, maar geprinte tekst...ho maar! :o :'D

Gisteren kwam er weer zo'n aanslag en vanochtend even de chat met PostNL geopend. In precies 4 minuten waren de aanvullende kosten kwijtgescholden. Nou zat het vooral mee omdat er geen wachtenden voor me waren. Vorige week, bij de andere 2 gevallen, moest ik wachten tot er een medewerker beschikbaar was. Toen dat eenmaal het geval was, was het probleem ook binnen een paar minuten opgelost.

Kijk, nóg fijner was natuurlijk dat ik die naheffingen helemaal niet had gehad. Maar áls er dan iets misgaat, dan is het toch prettig als het snel wordt opgelost. En dat kan blijkbaar (soms) ook.
Gij zult uw werk afdrukken.

Offline Antoinette

• Analoog liefhebber
« Reactie #21 Gepost op: 18 oktober 2023, 16:22:47 »
Soms gaat het mis, maar is de oplossing toch minder ingewikkeld. Onlangs stuurde ik een aantal brieven naar het buitenland, met een postzegelcode i.p.v. een postzegel. Omdat mijn handschrift beroerd is, leek het me beter om de postzegelcodes op de enveloppen te printen. Zo gezegd, zo gedaan.

Inmiddels heb ik van 9 van die brieven een aanslag ontvangen van PostNL omdat ze niet gefrankeerd zouden zijn. Foutje! De scanner die die postzegelcodes leest, heeft blijkbaar geen moeite met handschrift, maar geprinte tekst...ho maar! :o :'D

Gisteren kwam er weer zo'n aanslag en vanochtend even de chat met PostNL geopend. In precies 4 minuten waren de aanvullende kosten kwijtgescholden. Nou zat het vooral mee omdat er geen wachtenden voor me waren. Vorige week, bij de andere 2 gevallen, moest ik wachten tot er een medewerker beschikbaar was. Toen dat eenmaal het geval was, was het probleem ook binnen een paar minuten opgelost.

Kijk, nóg fijner was natuurlijk dat ik die naheffingen helemaal niet had gehad. Maar áls er dan iets misgaat, dan is het toch prettig als het snel wordt opgelost. En dat kan blijkbaar (soms) ook.

Ik heb ook zo'n chat gehad, maar in mijn geval veranderede dat he-le-maal niks. Zelfs een klacht op klachtenkompas hielp geen fluit. Inmiddels heeft Ebay gelukkig toegezegd het bedrag terug te betalen.