Auteur Topic: Gemotoriseerd  (gelezen 787 keer)

Offline giovanni

• Regelmatige bezoeker
  • **
Gemotoriseerd
« Gepost op: 3 oktober 2023, 11:50:25 »

Offline srdlm

• Analoog liefhebber
Re: Gemotoriseerd
« Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2023, 16:16:29 »
Bedankt voor het delen.
Elk initiatief om analoge fotografie in leven te houden maakt me blij.

Ik vraag me wel af in hoeverre het lek bestendig is bij de aansluiting tussen machine en tank.
Vriendelijke groeten, Hans

Offline koraks

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2023, 16:58:35 »
Ik vraag me wel af in hoeverre het lek bestendig is bij de aansluiting tussen machine en tank.
Ik vermoed dat hier veel naar wordt gevraagd. Er wordt o.a. hier op ingegaan: https://www.photrio.com/forum/threads/ago-film-processor-paterson-tank-compatible-processor-for-home-users.199308/post-2688805

Offline srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2023, 23:01:12 »
Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien, maar de spoel zit om de buis “geklemd” maar zit niet vast.
De buis wordt door de motor aangedreven.
Door weerstand in de vloeistof tijdens het draaien bestaat ‘n kans dat de spoel slipt tov de as waardoor je ongelijkmatige ontwikkeling kunt krijgen.
Hebben ze hier iets voor bedacht dat de spoel en buis niet tov elkaar kunnen slippen ook al is die kans vrij klein?
Vriendelijke groeten, Hans

Offline giovanni

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2023, 11:40:29 »
Bedankt voor het delen.
Elk initiatief om analoge fotografie in leven te houden maakt me blij.

De tank zit dicht geschroefd, en de motor loopt op de inkepingen in de deksel lijkt t. Dus dan wel lekvrij.

Offline cmug

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2023, 22:25:30 »
Dit vindt ik helemaal niks. Mooie aan analoge film ontwikkeling vindt ik dat je fysiek, actief bezig bent. Vloeistoffen in en uit gieten, schudden elke minuut. Dat mis je allemaal met een geautomatiseerd systeem.

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Betwijfel het.
    • Flickr
« Reactie #6 Gepost op: 6 oktober 2023, 13:10:20 »
Voor C41 en E6 lijkt mij dit wel wat.
Hij verwarmt dus niet de chemie, maar past de ontwikkeltijd aan aan de temperatuur van de vloeistoffen.

https://www.youtube.com/watch?v=ntHWAjxkd8o&t=4s

A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Offline Tompie

• Vaste bezoeker
« Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2023, 22:34:21 »
De tank zit dicht geschroefd, en de motor loopt op de inkepingen in de deksel lijkt t. Dus dan wel lekvrij.

dat moet je me eens uitleggen, de tank ziet er mij toch open uit, een standaard patterson tank zonder deksel? of zie ik dat zo verkeerd? en de machine draait toch gewoon de middelste "buis" (hoe moet je dat noemen?)