Ik denk dat die tweede belichting niet gelukt is.
Misschien deels, maar dat lijkt me niet het grootste probleem. Er lijken twee dingen aan de hand te zijn:
1: De randen (rondom de sprocket holes) hebben geen of onregelmatige densiteit. Dit kan inderdaad een probleem met herbelichten zijn.
2: In het beeld heb je juist teveel densiteit; delen van de foto's die weinig of geen densiteit zouden moeten hebben, zijn toch ondoorzichtig. Dit kan niet door een gebrekkige herbelichting komen en vindt zijn oorzaak eerder in het proces.
Mogelijke oorzaken voor 2 zijn:
* Consequente en ernstige onderbelichting van de foto's (dus in de camera)
* Onvoldoende activiteit of duur van eerste ontwikkeling
* Onvoldoende activiteit of duur van bleek
In een omkeerproces zou ik vooral kijken naar de bleekstap, die nogal berucht is, zeker met de 'nieuwerwetse' bleekbaden die wat minder ongezond zijn dan de oude, ernstig giftige maar wel erg gebruikersvriendelijke dichromaat-gebaseerde chemie. Bij mijn weten vermeldt Adox ook expliciet dat de duur van de bleekstap proefondervindelijk moet worden aangepast op de gebruikte film, en geven ze alleen een richttijd op voor hun eigen Adox Scala omkeerfilm en niet voor Foma 100r.
Omdat je mogelijk dus met meerdere problemen te maken hebt, is het aan te raden om het proces per stap te controleren. Probeer dus met teststrookjes elke stap te 'valideren', dus afzonderlijke strookjes verwerken om de eerste ontwikkeling te testen, dan de bleekstap, dan herbelichting en herontwikkeling. Dat kan door een wat langere strook te belichten, deze door de eerste ontwikkelaar te halen en vervolgens door een stopbad, hem dan (onder gedimd, wit licht) in een paar stukken te knippen waar je vervolgens verdere experimenten mee kunt doen.
Zwart-wit omkeren is in theorie een simpel proces, maar het is helaas geen gebruikersvriendelijke kant-en-klaaroplossing. Misschien wel als je de Adox chemie met de Adox Scala film gebruikt, maar alle andere combinaties blijken in praktijk systematische trial and error te vereisen om 'aan de praat' te krijgen.
Succes en veel plezier! Een goed gelukte zwart/wit dia is erg de moeite waard, maar het kost wat inspanning.