Auteur Topic: Hallo Iedereen  (gelezen 809 keer)

Offline Theonardo

• Nieuw
  • *
Re: Hallo Iedereen
« Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2023, 20:22:35 »
Leuk  dat jullie mijn intro kunnen smaken, ik ben normaal niet echt een schrijver (understatmend )

Na lang twijfelen en aarzelen dan toch maar de knoop door gehakt en met mijn foto's voor het eerst naar buiten gekomen .

Ik heb op Flickr een accound aangemaakt en daar alle foto's, dit ik een ster gegeven had in Lightroom,  er in een grote verzameling gedumpt .

Ik heb intussen al een aantal albums gemaakt die ik gevuld met selecties die ik wel wil delen met de rest van de wereld . Het ergste hou ik uiteraard voor mezelf ,

Het is het resultaat van 3 jaar foto's trekken , zowel digitaal als een beperkt aantal analoge.

Speciaal voor jullie is er een album met enkel analoog waaraan er minimaal gesleutel is in lightroom .

https://www.flickr.com/gp/199098698@N08/i58hb0kYg7

Toen ik begon met analoog, ben ik direct mijn BW zelf van bulk (Foma 400)  beginnen rollen .
Achteraf gezien was dit nu niet meteen de film waar ik direct terug voor zou kiezen . Ik was steeds maar matig tevreden met het resultaat .
Vandaar het beperkte aantal analoge die een "ster" kregen.

Intussen is de Foma 400 op en ben ik een beetje aan het uitkijken naar iets wat me beter ligt.

Deze zomer had ik op reis , Ektar 100 mee , toen ik die ontwikkelde, had ik wel dat WAUW gevoel.

Theonardo-1065 by Theonardo, on Flickr

Voor BW heb ik laatst Foma100 vlakfilm geprobeerd , en ook daar had ik zo iets van: OK !!! DAT GAAN WE DUS NOG DOEN

Theonardo-1084 by Theonardo, on Flickr

Offline C.B.

• Vaste bezoeker
« Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2023, 20:32:08 »
Ja! Dat is het!
LANG LEVE DE ANALOGE FOTOGRAFIE!

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2023, 20:37:21 »
Mooi hoor.   :)
Mijn code blijft analoog.

Offline Kwibus

• Vaste bezoeker
« Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2023, 21:48:09 »
Hallo Theonardo,

Mooie foto's. Door mijn reis-hobby herken ik wel wat plaatsen - zelfs die eerste zwartwitfoto... die toch minstens 51 jaar geleden moet gemaakt zijn, als ik naar dat gebouw op de achtergrond kijk.  ;)

Offline Theonardo

• Nieuw
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2023, 22:17:07 »
Hallo Theonardo,

Mooie foto's. Door mijn reis-hobby herken ik wel wat plaatsen - zelfs die eerste zwartwitfoto... die toch minstens 51 jaar geleden moet gemaakt zijn, als ik naar dat gebouw op de achtergrond kijk.  ;)

En toch was het 2020 , getuige de mondmaskers :D

In het station hangt er een vergroting van "de oude statie" tegen de muur  ^^

Offline Kwibus

• Vaste bezoeker
« Reactie #20 Gepost op: 29 augustus 2023, 22:23:33 »
Hallo Theodoro,

Ah ja, begrepen nu. Want dat stationsgebouw is toch afgebroken in 1972?

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #21 Gepost op: 29 augustus 2023, 22:25:49 »
Hallo  Theo ; welkom   op dit leuke forum  met   gelijk  gestemde  analoge zielen ; je hebt zeker al een mooie  entree gemaakt !
 mijn veronderstelling is dat wij niet heel  ver van elkaar vandaan wonen in  Oost Vl.

Groetjes
Maurits W

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
« Reactie #22 Gepost op: 30 augustus 2023, 07:00:04 »
Fraaie beelden in je album!
Fotograferen is gewoon een kwestie van ontspannen

Offline Theonardo

• Nieuw
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 30 augustus 2023, 14:23:53 »
Iedereen bedank al voor al het lof en de leuke ontvangst

Een algemeen vraagje : ik zie op het forum een rubriek staan over een maandelijkse fotowedstrijd , echter er is al een jaar niets meer in gepost . Heeft er iemand weet over of dit in de toekomst misschien  terug gedaan gaat worden , lijkt me wel een leuke uitdaging , kan ik eens gaan shooten met een doel voor ogen .

@ Maurits : mag ik vragen waar je woondt, ik zelf woon in Stekene

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
« Reactie #24 Gepost op: 30 augustus 2023, 14:47:29 »
De (twee-)maandelijkse foto wedstrijd bloedde iedere keer weer dood, danwel door gebrek aan deelnemers of omdat de aandacht ervoor verslapte.

Maar we houden niemand tegen om weer een 'fotowedstrijd' of 'foto-opdracht' op te zetten.  ^^
Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Rolleiflex K4B
Nieuwe speeltjes: Rolleiflex K4, Rolleicord IIb

Offline C.B.

• Vaste bezoeker
« Reactie #25 Gepost op: 30 augustus 2023, 18:46:11 »
Och ja, 't is waar.

'k Had er onlangs nog aan gedacht.
LANG LEVE DE ANALOGE FOTOGRAFIE!

Offline Theonardo

• Nieuw
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 30 augustus 2023, 19:12:40 »
Dan geef ik mezelf ten prooi voor een "challenge" en ga op zoek naar een aantal gelijk gestemde zielen die ook wel een uitdaging zien zitten .

Dus hierbij hier al een oproep :

WIE  O WIE

--> Heeft er zin om uitgedaagd te worden om met een missie wat zilver te gaan belichten. 

--> Is het beu te hoeven wachten tot er een gelegenheid zich voor doet om een leuk plaatje te schieten.

-->Wie heeft er geen schrik om uit zijn "confort zone" te treden en misschien iets nieuws te proberen.

--> Heeft vertrouwen in het lot om te beslissen wat het subject is .

--> Is bereid tot de grenzen van zijn kunnen te gaan ( en met wat geluk er ver over ) om zijn beste werk ooit te schieten 

Het is NIET de bedoeling er een wedstrijd van te maken, maar vooral uzelf te durven triggeren om er eens vol voor te gaan.
Toegankelijk voor iedereen:
Van 8 tot 88 jaar ( ouder mag ook nog wel) van beginner tot doorwinterde fotograaf

Bij voldoende interesse zetten we verder stappen om dit uit te werken

Durf je ???

« Laatst bewerkt op: 4 september 2023, 23:05:04 door Theonardo »

Offline Theonardo

• Nieuw
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 7 september 2023, 16:15:56 »
Is er echt niemand die een uitdaging leuk vind ???

Misschien te onduidelijk ?
Te direct ??

Te .....

Feedback graag

Thanks

Offline Tompie

• Vaste bezoeker
« Reactie #28 Gepost op: 7 september 2023, 16:32:33 »
allereerst welkom,
en die uitdaging, beperkt zie ik dat wel zitten (mezelf een shot geven om te gaan fotograferen, ontwikkelen en afdrukken) maar ik zou het een klein beetje meer uitwerken zodat ik weet wat er me te wachten staat en er eventueel een apaer topic voor openen, niet hier bij introductie. (iedereen komt hier eens piepen, zegt "hallo" en bij velen stopt het bezoek aan deze pagina dan.)

Groetjes,

Tom