Onlangs een scooter gekregen van een achterbuurman die naar een verzorgingstehuis is gegaan. Het ding had al even stil gestaan maar na het nodige reinigen loopt het ding weer redelijk. Pas gebruikt voor een dagje Amsterdam doorkruisen plus op en neer naar Almere-Buiten.
Je komt op plekken waar je normaal met de auto niet zo snel komt en openbaar vervoer is best wel erg duur.
Maar helemaal perfect is het ding ook niet, de voorband is meer dan kaal en verdroogd, het bagagerekje heeft de helft van de spijltjes gebroken en de koffer is gebroken en kan er zo afvallen.
Allemaal wel overheen te komen maar nu heb ik van een andere buurvrouw er nog een gekregen. Ze wil niet met helm rijden en heeft hem sinds vorige oktober afgelopen jaar niet meer gebruikt. Ze wilde hem eerst verkopen maar de accu was leeg en na opladen startte het ding nog steeds niet. Dus misschien wil iemand hem wel gratis hebben (want de verzekering tikt door).
Kort en goed ik heb er nu dus twee. Ze lijken het zelfde en zijn dat technisch ook maar de merken zijn wel compleet verschillend (Rover en Fosti). Na tien minuten doorstarten aan de accu van de auto liep de tweede (de Fosti) ook. Die ga ik niet gebruiken, het kenteken heb ik al laten vervallen bij de RDW want de zwarte gaat helemaal uit elkaar om onderdelen te leveren voor de beige scooter maar het is prettig te weten dat de motor gewoon kan lopen.
Inmiddels zijn kofferrek, koffer en voorwiel al omgewisseld. In de koffer zit nu een schuimrubber bodem zodat de fototas zonder veel trillingen en gestuiter mee kan. Er komt en stuk regenpijp naast waar een statief in mee kan en ik kan er weer lekker op uit.