In
dit topic maakte srdlm de opmerking "Kleur is veel meer standaardisatie." Die opmerking kon ik me goed voorstellen - de meer creatieve mogelijkheden van RA4 papier krijgen maar weinig aandacht. Toch zijn ze er wel, en ik denk dat ze ook zeker de moeite waard zijn. Sommige helpen om 'normale' afdrukken net ietsje beter te maken. Andere technieken openen totaal nieuwe paden voor extreem 'afwijkende' resultaten. Hoe dan ook, de moeite waard om in het achterhoofd te houden, vind ik.
Ik heb daarom een poging gedaan om eens op te schrijven wat er allemaal kan met RA4 kleur papier, behalve rechttoe-rechtaan afdrukken (of hoedjes vouwen):
https://tinker.koraks.nl/photography/creative-possibilities-in-ra4-printing/Hier en daar heb ik er wat voorbeelden bij gezet als ik die voorhanden had. In sommige gevallen ken ik de techniek, maar heb ik er nog niks mee gedaan - of had ik de voorbeelden simpelweg niet bij de hand (op zolder, in een doos - je kent het wel).
Nouja, gekke dingetjes, altijd leuk. Wie weet heb je er nog wat aan. Probeer het eens, zou ik zeggen.