Auteur Topic: Het kleurengebeuren - creatief met kleur RA4  (gelezen 453 keer)

Offline koraks

• Analoog liefhebber
Het kleurengebeuren - creatief met kleur RA4
« Gepost op: 12 april 2023, 12:05:45 »
In dit topic maakte srdlm de opmerking "Kleur is veel meer standaardisatie." Die opmerking kon ik me goed voorstellen - de meer creatieve mogelijkheden van RA4 papier krijgen maar weinig aandacht. Toch zijn ze er wel, en ik denk dat ze ook zeker de moeite waard zijn. Sommige helpen om 'normale' afdrukken net ietsje beter te maken. Andere technieken openen totaal nieuwe paden voor extreem 'afwijkende' resultaten. Hoe dan ook, de moeite waard om in het achterhoofd te houden, vind ik.

Ik heb daarom een poging gedaan om eens op te schrijven wat er allemaal kan met RA4 kleur papier, behalve rechttoe-rechtaan afdrukken (of hoedjes vouwen): https://tinker.koraks.nl/photography/creative-possibilities-in-ra4-printing/
Hier en daar heb ik er wat voorbeelden bij gezet als ik die voorhanden had. In sommige gevallen ken ik de techniek, maar heb ik er nog niks mee gedaan - of had ik de voorbeelden simpelweg niet bij de hand (op zolder, in een doos - je kent het wel).

Nouja, gekke dingetjes, altijd leuk. Wie weet heb je er nog wat aan. Probeer het eens, zou ik zeggen.

Offline Mono

• Analoog liefhebber
Re: Het kleurengebeuren - creatief met kleur RA4
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2023, 12:34:48 »
Inhoudelijk heb ik nog even niets te melden, maar ik vind het woord "kleurengebeuren" wel geinig.

O, en dat ondanks mijn forumnaam. 
Mijn code blijft analoog.

Offline srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2023, 18:49:33 »
Ik heb even vlug wat voorbeelden bij je artikel bekeken.
Niet eerder bij stil gestaan dat dit ook mogelijk is.
Spreekt me wel aan :)
Lezen komt zeker ook nog, maar ben momenteel druk met nm dochter helpen haar huisje op te knappen :).
Vriendelijke groeten, Hans

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2023, 22:57:49 »
Ja! ik vind je site erg aangenaam!
met name het feit dat je lekker experimenteel bezig bent,
zelf heb ik al flink wat tijd gestoken in het reversal process,
mijn avatar is hier een voorbeeld van. het is gewoon té leuk...

pret! A
pretje, A!
(paul zijlstra maakte mijn profiel foto!)

https://www.flickr.com/photos/64179389@N08/

Offline koraks

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2023, 08:53:30 »
Inhoudelijk heb ik nog even niets te melden, maar ik vind het woord "kleurengebeuren" wel geinig.
Hehe, thanks - woordgrapjes eh, altijd leuk :)

Lezen komt zeker ook nog, maar ben momenteel druk met nm dochter helpen haar huisje op te knappen :).
Ah, dat zijn belangrijkere dingen! Succes met opknappen; word vast een mooi paleisje!

Ja! ik vind je site erg aangenaam!
met name het feit dat je lekker experimenteel bezig bent,
zelf heb ik al flink wat tijd gestoken in het reversal process,
mijn avatar is hier een voorbeeld van. het is gewoon té leuk...

pret! A
Dank! Hee, wat grappig, dat wist ik niet van je avatar - overtuigend resultaat zeg. Komt jouw (uiteindelijke) werkwijze overeen met die van de Naked Photographer, of heb je een andere aanvliegroute/materialen?