Algemeen > Introductie
Even voorstellen
Jos:
Ik kwam bij toeval bij dit forum terecht en vind het leuk om te zien dat er een groeiende belangstelling voor de analoge fotografie is. Dat is lange tijd anders geweest. Wat mijzelf betreft kan ik zeggen dat ik met veel plezier analoog fotografeer. De laaste jaren maak ik wat minder nieuw werk en richt ik mij op de zwartwit negatieven die ik de moeite waard vind om in mijn eigen doka af te drukken. In 1975 maakte ik kennis met de analoge fotografie op de manier zoals dat toen bij amateurs gebruikelijk was. Ik beschouw mijzelf nog steeds amateur in de zin dat ik nog veel wil leren als het gaat om het afdrukken van zwartwit negatieven. Dat is tegenwoordig lastig omdat de groep ervaren dokawerkers steeds kleiner wordt. Ik hoop dan ook dat er op dit forum nog meer leden zijn om ervaringen te delen. Zoals gezegd hoop ik het een en ander bij te leren en anderen te kunnen helpen bij het verbeteren van doka technieken.
Gisteren heb ik mijn eerste vraag al in de rubriek voor analoog fotopapier geplaatst. De eerste reactie heb ik al ontvangen.
Ik woon in de buurt van Eindhoven trouwens en ben lid (geweest) van diverse fotoclubs.
Voor diegenen die het interesseert noem ik kort de spullen waar ik ervaring mee heb. Dus als je daar iets over wilt weten, kan ik je misschien helpen :)
Camera's: Pentaxen MX, ME-super, LX, 6x7, 67II en tot slot een Cambo 4x5" studiocamera. Die laatste staat vrijwel ongebruikt te wachten.
Films: Vooral Ilford FP4+, PanF, HP5+. Dus vooral traditionele films en geen T-grain.
Ontwikkelaars: alles vanaf Rodinal tot en met DD-X. De laatste 5 jaren werk ik uitsluitend met een bepaald type Pyrogallol ontwikkelaar. De stainende werking maakt een bepaalde toonschaal mogelijk die mij aanspreekt. De techniek achter mijn foto's heb ik geleerd door het lezen van boeken en tijdschriften en de informatie daarna zelf uit te proberen. Mijn bescheiden productie van foto's is te zien op de Photrio website.
Mono:
Leuke introductie Jos!
En nogmaals welkom. :)
(Andere leden volgen nog hoor.)
Marcel:
Welkom.
thinge:
Goed verhaal Jos, welkom.
Eef:
Mooie inleiding Jos.
Groeten uit Veghel.
Navigatie