Ik kwam deze oude vraag tegen en wil graag reageren.
Ook ik was in eerste instantie onder de indruk van alle mooie verhalen over deze ontwikkelaar. Het spul werd geleverd in een paar goedkope plastic flesjes, géén PE in elk geval. De flesjes heb ik in de woonkamer (

) op de grond gezet met de bedoeling om ze naar de doka te brengen.
Ik heb er geen moment bij stilgestaan dat de flesjes zouden kunnen lekken. Dat was mij de afgelopen 40 jaar in elk geval nog nooit overkomen. Toch bleek één van de flesjes lek (een scheur) en bijgevolg is de inhoud in het parket van de woonkamer getrokken. We keken tegen een grote zwarte vlek aan die er niet meer uit ging en die ik na drogen met een schuurmachine een halve centimeter heb moeten weghalen. Wanneer een opgeloste vaatwastablet in contact komt met eikenhout, krijg je hetzelfde.
Zelf heb ik met deze ontwikkelaar in het verleden één of hooguit twee keer gewerkt. Wat ik mij daarvan kan herinneren is dat er in de UK maar 1 plaats is die het verkoopt.
Wat mij betreft geen bijzondere ontwikkelaar en weinig stain, althans bij mij op FP4+. Verder zou ik mij voor de stain niet al te druk maken over stopbad en fixeer. Zuur of alkalisch maakt waarschijnlijk niet uit, ook al wordt dat vaak gezegd.
Als je een sterk stainende ontwikkelaar zoekt, kom je bij andere types terecht. Zelf werk ik alleen nog maar met een pyrogallol receptuur die ik zelf aanzet. Groot nadeel van Pyrogallol is de toxiciteit wanneer je onbeschermd ermee werkt. Het is een van de oudste ontwikkelaars die je vooral inzet bij grotere negatieven omdat hij geen fijne korrel oplevert.