Hoi,
Ondertussen weer wat verder gekomen. Ik heb gelukkig een hele fijne analoge fotospeciaalzaak bij mij om de hoek; Foto den Boer in Amsterdam West. Naast weer een verse voorraad papier en chemicaliën, konden ze mij ook voor een habbekrats (€20,- vind ik niet duur) aan een 80mm objectief helpen en voor €5,- aan een lensplankje waarmee je kan onthoeken. Toen later bleek dat mijn objectief niet oppaste (is waarschijnlijk ooit eens omgebouwd naar schneider objectief) kreeg ik er nog een schneider objectief bij voor nop. Dikke hulde voor deze mannen dus!
Maar goed, terug naar de 80mm objectief, daarmee krijg ik inderdaad de volle 3 halfkleinbeelden in 1 foto. Ik ben er blij mee. Ik moet nog even iets beters verzinnen als masker (nu een stukje zwart papier).
IMG_0693 by
la soixante neuf, on Flickr
IMG_0700 by
IMG_0701 by
IMG_0702 by
Let wederom niet op de kwaliteit en contrast van de foto's, Mijn scanner is stuk en dit zijn iphone foto's van de prints.
Iedereen bedankt voor alle tips en waarschijnlijk kom ik binnenkort nog wel weer in de lucht als ik met mijn onthoekingslensplankje ga spelen.
Grtz Douwe