Auteur Topic: Scanner Imacon Flextight Precision III  (gelezen 872 keer)

Offline Bernard_o

• Regelmatige bezoeker
  • **
Scanner Imacon Flextight Precision III
« Gepost op: 23 december 2022, 18:18:39 »
Ik heb nog een hoop vlakfilm negatieven liggen. En ja, de externe harde schijf waar de scans op stonden is gecrasht.
Ik zou van die collectie een deel terug willen inscannen.

Vroeger deed ik dat altijd met een Imacon Flextight Precision III van een vriend. Die werkt ondertussen volledig digitaal, dus de scanner is verkocht.
Kan je die ergens huren? Vind het precies nergens terug. Of is er een gelijkaardig alternatief die misschien wel te huur is?
Leica en Mamiya.

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
Re: Scanner Imacon Flextight Precision III
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2022, 01:12:42 »
Een Flextight huren lijkt me een hele operatie - ik heb zelf zo'n ding een tijdje geleend en het was al een aardige operatie om hem bij mij te krijgen. En je moet er eigenlijk ook nog de computer bij krijgen ivm met de aansluitingen en de software. Het was trouwens ook nog eens mega traag.

Ik zou eens vragen bij Analoogstudio Arnhem - volgens mij hebben ze daar wel hoge kwaliteit scanners staan die je daar kan gebruiken ("huren").

Jon

Offline Bernard_o

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2022, 09:37:54 »
Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Komt wel wat bij kijken idd..

Misschien beter een kleine selectie maken en ze eens binnen steken bij professioneel labo.
Leica en Mamiya.

Offline bullitshot

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2022, 13:16:29 »
wil je puur JPG bestanden, dan kan een lab zeker uitkomst bieden, Wil je echt RAW bestanden, een lab kan dat nog steeds, maar wees bereid om je bankrekening over te maken. voor thuis, plustek 8200 series zijn goede scanners, specifiek voor 35mm negatieven dan

Offline Bernard_o

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2022, 13:35:13 »
Het is de bedoeling dat ze RAW zijn. 
Zal misschien beter eerst eens prijs vragen. Deed het vroeger zelf, dus geen idee hoeveel het toen koste. Maar aan huidige prijzen … .
Leica en Mamiya.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2022, 16:03:48 »
Denk dat de makkelijkste oplossing is, om ze te scannen met een digitale camera die de mogelijkheid heeft voor High resolution / pixel shift opnames.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2022, 18:00:12 »
Misschien moet je eerst even afvragen wat je ermee wil. Hoge resolutie scans van vlakfilm levert hele grote files op - ga je die inderdaad gebruiken?

Ik heb met die Flextight ook vlakfilm gescand maar deed helemaal niks met die grote files. Ik gebruik er nu een Epson V750 voor en dat is meer dan voldoende voor mijn doeleinden.

Jon

Offline Analoog82

• Vaste bezoeker
    • IBW Foto
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2022, 22:19:07 »
Geen ervaring mee, maar ik kwam dit tegen: https://www.cameraobscuraelburg.nl/index.php/scanning/

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #8 Gepost op: 24 december 2022, 22:44:24 »
Geen ervaring mee, maar ik kwam dit tegen: https://www.cameraobscuraelburg.nl/index.php/scanning/

Oei - 42 euro per uur (incl btw). Ik mag hopen dat deze wat sneller werkt dan die ik had.

Jon

Offline Kwibus

• Vaste bezoeker
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2022, 23:30:55 »

Offline Bernard_o

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 25 december 2022, 07:28:09 »
Het is al opgelost.
Via de persoon waar ik vroeger mocht gaan scannen iemand gevonden waar ik af en toe zijn Imacon scanner mag gebruiken.
Leica en Mamiya.