De Digitale Doka > Scanners
Scanner Imacon Flextight Precision III
Bernard_o:
Ik heb nog een hoop vlakfilm negatieven liggen. En ja, de externe harde schijf waar de scans op stonden is gecrasht.
Ik zou van die collectie een deel terug willen inscannen.
Vroeger deed ik dat altijd met een Imacon Flextight Precision III van een vriend. Die werkt ondertussen volledig digitaal, dus de scanner is verkocht.
Kan je die ergens huren? Vind het precies nergens terug. Of is er een gelijkaardig alternatief die misschien wel te huur is?
Jonnie88:
Een Flextight huren lijkt me een hele operatie - ik heb zelf zo'n ding een tijdje geleend en het was al een aardige operatie om hem bij mij te krijgen. En je moet er eigenlijk ook nog de computer bij krijgen ivm met de aansluitingen en de software. Het was trouwens ook nog eens mega traag.
Ik zou eens vragen bij Analoogstudio Arnhem - volgens mij hebben ze daar wel hoge kwaliteit scanners staan die je daar kan gebruiken ("huren").
Jon
Bernard_o:
Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Komt wel wat bij kijken idd..
Misschien beter een kleine selectie maken en ze eens binnen steken bij professioneel labo.
bullitshot:
wil je puur JPG bestanden, dan kan een lab zeker uitkomst bieden, Wil je echt RAW bestanden, een lab kan dat nog steeds, maar wees bereid om je bankrekening over te maken. voor thuis, plustek 8200 series zijn goede scanners, specifiek voor 35mm negatieven dan
Bernard_o:
Het is de bedoeling dat ze RAW zijn.
Zal misschien beter eerst eens prijs vragen. Deed het vroeger zelf, dus geen idee hoeveel het toen koste. Maar aan huidige prijzen … .
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie