Auteur Topic: Lens gekocht op MP maar...  (gelezen 1852 keer)

Offline Nicky

• Vaste bezoeker
Re: Lens gekocht op MP maar...
« Reactie #15 Gepost op: 21 december 2022, 09:47:31 »
Dat is dus écht een wassen neus. Want het enige wat daarvoor gebeurd is dat het geld pas wordt betaald aan verkoper nadat er een pakketje is bezorgd. Daar kan dus letterlijk NIKS inzitten, of een baksteen en dan krijgt de verkoper gewoon zijn geld.

Jip, in ieder geval tekenen je voor een pakketje. Baksteen heb je dan altijd nog.....
Voor de verzender wel enige zekerheid. De ontvanger moet tekenen. Volgens mij dan ook nog akkoord geven voor ontvangst en dan pas schrijft "marktplaats", thans tussenpersoon, het geld op de rekening vd verkoper.
« Laatst bewerkt op: 21 december 2022, 12:47:39 door Nicky »

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #16 Gepost op: 21 december 2022, 10:58:06 »
Ik verkocht nog wel eens computer apparatuur via MP.  Gewoon vooraf betalen en dan opgestuurd per aangetekend. Mensen die drammen om verzenden met kopersgarantie of welke andere vorm van speciale behandeling ook kunnen het altijd gewoon komen afhalen. Willen ze het perse niet vooruitbetalen of langskomen dan zoeken ze maar verder.
Ben Minolta 110 zoom MK II  -  Nikon F90x  -  Kiev 6С  -  Icarex 35  -  HorizonT  -  Zeis Ikon Ikoflex  -  Nikon F-501

Offline Robert

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 21 december 2022, 13:00:02 »
Dat begrijp ik niet goed. Je wilt toch de lens terugsturen en je geld terugkrijgen? Dan heeft de verkoper de lens toch weer terug.

Ik begrijp dat ook niet. Ik heb tegen hem gezegd dat ik mijn geld terug wil en dat ik de lens voor hem naar de kringloop wil brengen of in de prullenbak gooien. Want hij is hartstikke defect. Maar ik wil hem ook terugsturen - en dan betaal ik met plezier de retourkosten. Maar deze meneer is niet voor rede vatbaar. Ik heb de correspondentie ook afgebroken want alles wat ik in alle redelijkheid aandraag krijg ik als een boemerang terug.
Healthy striving is self-focused: "How can I improve?" Perfectionism is other-focused: "What will they think?" (Brené Brown.)

Offline Robert

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 21 december 2022, 13:01:19 »
Het inschatten van de verkoper is eigenlijk taak 1 op Marktplaats, daarna bepalen hoe graag je iets wilt hebben.

Mja, was andersom vrees ik; het was de goedkoopste 24mm. die ik op MP kon vinden en van de twee die hij aanbood de minste die me tegenstond. Maar ja hè, da's niet genoeg.
Healthy striving is self-focused: "How can I improve?" Perfectionism is other-focused: "What will they think?" (Brené Brown.)

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #19 Gepost op: 21 december 2022, 13:17:24 »
Welk merk; welke lichtsterkte; AF of MF?

Als-ie kapot is maakt dat allemaal weinig meer uit natuurlijk. Helemaal als-ie "reddeloos verloren" zou zijn. Maar ik ben toch wel een beetje benieuwd nu.
Mijn code blijft analoog.

Offline Minoltaman

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 21 december 2022, 15:29:28 »
Welk merk; welke lichtsterkte; AF of MF?

Als-ie kapot is maakt dat allemaal weinig meer uit natuurlijk. Helemaal als-ie "reddeloos verloren" zou zijn. Maar ik ben toch wel een beetje benieuwd nu.

Idem hier, ik heb toch al het een en ander succesvol kunnen herstellen.

Offline Marcel

• Analoog liefhebber
  • Hoe bedoel je lelijk
« Reactie #21 Gepost op: 21 december 2022, 16:14:07 »
Het lijkt mij dat het diafragma gebeuren best te herstellen is.

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #22 Gepost op: 21 december 2022, 17:28:18 »
Het lijkt mij dat het diafragma gebeuren best te herstellen is.

Vooruit Marcel ; alle hens aan dek !!!

Offline Rien120

• Vaste bezoeker
« Reactie #23 Gepost op: 21 december 2022, 18:29:05 »
Wat een vaag gedoe zeg. Kopen op mp? eBay? Catawiki? Daar doe ik ook aan mee, als koper en verkoper.  Last ik me even beperken tot het kopen. Ja dat betekent dat je een risico neemt. Je bent op zoek naar een koopje en omzeilt daarom de reguliere handel, die natuurlijk letterlijk kapot gemaakt wordt door deze soms best betrouwbare maar af en toe ook heel verdachte aanbieders. Op zoek naar een 24mm? Heel goed idee! Een mooi brandpunt maar…
Een 24mm voor 60euro? Nou ik zou hem links laten liggen tenzij het een exemplaar is van een van de bekende , zeg maar grote merken is l. Jammer genoeg laat de starter van het topic ons daar naar raden. Er is is toch duidelijk gevraagd om een tipje van de sluier op te lichten: waarover heb je het eigenlijk?
Let wel: ik heb een rot hekel en geen goed woord over voor oplichters, maar ik zie om me heen heen veel huilebalken die er om smeken om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Offline Marcel

• Analoog liefhebber
  • Hoe bedoel je lelijk
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2022, 21:20:08 »
Vooruit Marcel ; alle hens aan dek !!!
Als we.nou eerst eens het merk en het type lens zouden weten?
En laten we eerlijk zijn €60 voor een 24mm lens is niet echt veel zeker niet als het een van de bekende merken is. Maar hij zou wel in een redelijke staat moeten zijn.

Offline bullitshot

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #25 Gepost op: 22 december 2022, 23:14:23 »
toevallig deze week voor bijna 70,- inclusief verzendkosten ook een lens op mp gekocht, 28mm dan pentax-m f3.5. Foto's waren goed, nette communicatie en bij ontvangst is het ook een redelijk nette lens, alleen de focus gaat iets te losjes, maar geen speling.

Voor mij is het ook een stukje gevoel, hoe de communicatie gaat met de persoon, of het nette foto's zijn zodat je echt kan zien wat je koopt etc. Bij een minder gevoel laat ik de koop, op verkoop aan mij voorbij gaan.

Offline Ed Post

• Analoog liefhebber
« Reactie #26 Gepost op: 23 december 2022, 14:28:04 »
Ik heb door de jaren heen ook aardig wat fotospul op MP gekocht. Als er bij stond dat de werking onbekend is dan is het risico voor mij bij aankoop. Bij objectieven ging het eigenlijk wel altijd goed. Goede foto's in de advertentie vertellen ook een hoop. Ik heb wel eens een objectief gekocht bij een (Turkse?) handelaar waar ik wel vaker wat kocht, en die was niet goed. Gewoon kunnen terugsturen en geld terug gehad. Laatst wel een keer de boot in gegaan met de aankoop van een Lubitel 2. Onwil bij de verkoper en dus geld kwijt. Dat is ook het risico van MP.

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #27 Gepost op: 23 december 2022, 15:42:39 »
Ik heb wel eens een objectief gekocht bij een (Turkse?) handelaar waar ik wel vaker wat kocht, en die was niet goed.
Wees voorzichtig met wat je zegt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Ed Post

• Analoog liefhebber
« Reactie #28 Gepost op: 23 december 2022, 22:42:03 »
Wees voorzichtig met wat je zegt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hahaha!! Ja, als je het zo leest komt het wat vreemd over.  ^D