Auteur Topic: Import Japanse camera  (gelezen 1169 keer)

Offline Eef

• Analoog liefhebber
Import Japanse camera
« Gepost op: 20 november 2022, 22:01:53 »
Goedenavond.

Ik overweeg om via eBay een Minolta (Dynax 9) aan te schaffen in Japan. Welnu, daar gaan nogal wat verhalen over rond. Problemen met vocht e.d.
Wat zijn jullie ervaringen ?

Groet, Eef.

Beware of darkness.

Offline Gilex_35mm

• Vaste bezoeker
  • Caffenol-C-L gebruiker en koffie drinker
Re: Import Japanse camera
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2022, 22:16:30 »
Vergeet ook niet de import heffingen die er nog bij komen. Als ik me niet vergis worden die niet vermeld op ebay bij de prijs bij artikelen uit Japan
Canon EOS 35mm film & digital met een voorraadje glas en filmrolletjes

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2022, 09:00:16 »
Goede keuze. Heb zelf ook een Alpha 9 (Japanse versie v.d. Dynax) geïmporteerd uit Japan. Japanse verkopers zijn meestal heel nauwkeurig met hun beschrijvingen. En ik heb zelf nooit problemen gehad met import uit Japan. Maar, zoals Gilex al zei, komen er nog wel import e.d. bij.

P.s. ga je voor de normale of upgraded versie ?
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline Eef

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2022, 09:13:13 »
Ten eerste : bedankt voor de nuttige opmerkingen. Ten tweede : en of het de normale of upgrade versie wordt : goed dat je het zegt, heb ik nog niet over nagedacht.
Beware of darkness.

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 21 november 2022, 09:16:22 »
Ten eerste : bedankt voor de nuttige opmerkingen. Ten tweede : en of het de normale of upgrade versie wordt : goed dat je het zegt, heb ik nog niet over nagedacht.

Je budget zal snel die keuze maken, aangezien een upgraded versie voor 5 a 6x de prijs van een normale weg gaat.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2022, 14:55:30 »
Je budget zal snel die keuze maken, aangezien een upgraded versie voor 5 a 6x de prijs van een normale weg gaat.

Fraai gezegd Hans ; anno 2022  bepaalt het budget de  keuze van de koper ; meer dan ooit !!

Offline Eef

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 21 november 2022, 16:06:37 »

Helder
Beware of darkness.

Offline wouthazel

• Vaste bezoeker
« Reactie #7 Gepost op: 21 november 2022, 16:28:42 »
Import vanuit Japan levert inderdaad wel extra heffingen op. Mijn ervaring leert dat de verkopers redelijk nauwgezet en precies vermelden wat ze verzenden en wat de waarde is. Hoeft niks uit te maken als je er maar rekening mee houd. Voor mijn 4x5 lenzen die ik uit Japan heb laten komen heb ik altijd extra kosten gemaakt, maar zelfs dan nog goedkoper dan hier en, niet onbelangrijk, het aanbod is daar veel groter...

Offline annoh

• Vaste bezoeker
« Reactie #8 Gepost op: 22 november 2022, 22:54:05 »
Je kan ook importeren vanuit Duitsland. Scheelt veel aan kosten. Sommige objectieven zijn er wel tamelijk prijzig. Ik heb net een Nikon F2AS in Dld gekocht.
Voor handige passe-partouts en voor straatfotografie: www.staallijst.nl

Offline Ed Post

• Analoog liefhebber
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2022, 23:31:47 »
Ik heb best wel veel uit Japan gehaald. Met name voor mijn Mamiya 645. Vaak geen problemen met invoer gehad. Het is altijd een beetje geluk hebben. Import uit de VS geeft een veel grotere pakkans.
Overigens waren de spullen uit Japan altijd prima in orde.

Offline jos58

• Analoog liefhebber
  • Voornemen: Meer gaan fotograferen!
« Reactie #10 Gepost op: 23 november 2022, 17:30:57 »
Mijn ervaringen met kopen via ebay uit Japan zijn positief. Je moet idd rekening houden met importbelasting etc. wat je vaak vooraf kan betalen dus geen gedoe meer met cash aan de voordeur.
Kwalitatief goed, japanse verkopers zijn vaak als de dood voor een slechte recensie, dat is denk ik een voordeel.
Jos.

Offline cmug

• Analoog liefhebber
« Reactie #11 Gepost op: 23 november 2022, 20:03:57 »
Bij de belastingsdienst staat uitgelegd wat de extra kosten bij import van buiten EU zijn.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-als-ik-een-pakket-bestel-buiten-de-eu

Offline LJ

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 27 november 2022, 19:02:10 »
Bij de belastingsdienst staat uitgelegd wat de extra kosten bij import van buiten EU zijn.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-als-ik-een-pakket-bestel-buiten-de-eu

Ik wou deze posten. zo spannend is het niet.

Offline ronaldgraafland

• Nieuw
  • *
  • Analoog is rustgevend?
« Reactie #13 Gepost op: 27 december 2022, 20:35:37 »
Ik heb pas een camera via eBay uit Japan gekregen. Donderdag gekocht, dinsdag bezorgd. Zonder extra kosten. Dat verzoek kreeg ik pas op woensdag na de bezorging. Was ongeveer de btw met een kleine plus, zeg 23%.
Moge iedereen gelukkig zijn,

Ronald