Hi allemaal,
Ik heb van de week een knappe Rollei 35 LED kunnen aanschaffen die enige problemen vertoont. Nu wil ik graag een 'begin' maken met het kunnen onderhouden van camera's dus dit leek mij een mooi project. Ik moet nog achter gereedschap aan - een lijst met benodigd gereedschap en waar dit te kopen is dus ook zeer welkom! - maar ik wil hier vragen of iemand ervaring heeft met dit typische model en of ze intern veel verschillen van de meer bekende Rollei 35...
De problemen met dit model zijn een zeer stroeve shutterspeed ring en het niet volledig juist werken van de verschillende sluitertijden. Bulb werkt sowieso niet, dit klinkt als een 1/15s ofzo op dit moment.... Maar weet dus niet of dit ligt aan het feit dat de ring zo stroef draait of dat er ook met de verschillende sluitertijden wat mis is.
Een hoop vragen, dat begrijp ik, maar wat tips en het delen van ervaringen met dit model zijn al erg welkom. Of iemand die een middag samen wil zitten of wat dan ook lijkt me erg tof. Ben een volledig groentje, maar ik wil graag leren.
Fijn weekend alvast!