Auteur Topic: Orwo nc500 film update  (gelezen 331 keer)

Offline Nicky

• Vaste bezoeker
Orwo nc500 film update
« Gepost op: 21 september 2022, 21:06:32 »
Kopie van website Orwo, gehele artikel en foto's zie weblink helemaal onderaan.

21 september 2022
Beste filmgemeenschap,

We willen u graag volledig op de hoogte houden van de laatste stand van zaken van ons WOLFEN fotografische filmassortiment en de release van NC500 in filmformaten.

Confectioneren - Huidige leveranciers en een gloednieuwe machine!

We hebben de afgelopen maanden samengewerkt met onze fabriek in Shanghai om de confectionering van de 36 EXP, DX-gecodeerde stalen jerrycans te voltooien. Er is veel heen en weer gegaan vanwege verzending, logistiek en het dynamische nul-COVID-beleid van het land. Na onze laatste ontmoeting verwachten we echter een nieuwe leverdatum van november.

Vanwege deze onaanvaardbare voortdurende vertragingen onderzoeken we ook de mogelijkheid om met twee lokale leveranciers te confectioneren, om de hele productieketen binnen Europa te houden.

Sinds onze laatste update heeft ons team actief gewerkt aan het ontwerp van een gloednieuwe cartridge-machine die moet worden geïnstalleerd in onze fabriek in Wolfen, Duitsland. Na vele meetings en research & development werk hebben onze engineers ons nu laten weten dat deze machine binnen enkele maanden gebouwd en gebruiksklaar kan zijn! Dit zou de noodzaak elimineren om externe bedrijven te gebruiken voor cartridging. Uiteraard willen we onze vriendschappelijke samenwerking met partnerbedrijven bij de ontwikkeling van nieuwe producten behouden en uitbreiden. We kijken ernaar uit om deze machine in onze fabriek te bouwen en te installeren, waardoor we het hele afwerkingsproces in eigen huis kunnen regelen en een solide toekomst kunnen garanderen voor de voortdurende release van fotografische film.

Sample Rolls - Nieuwe foto's van internationale fotografen
Zoals je wellicht op social media hebt gezien, hebben we proefrollen van onze NC500 naar een selectie van fotografen en bedrijven gestuurd. Elke week zullen we deze foto's, evenals die van onszelf, delen via onze sociale kanalen.

Hieronder hebben we twee foto's getoond van de NYC-fotograaf Ribsy, van zijn officiële 'first look'.

Artikel: https://www.ribsy.net/blog/first-look-orwo-wolfen-500

Reviewvideo: https://youtu.be/41O6oIiRwiw

Hele artikel:
https://www.orwo.wtf/blog/an-update-wolfen-photo-shipping-new-samples-and-colour-cine-release

Online Mono

• Analoog liefhebber
Re: Orwo nc500 film update
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2022, 21:18:23 »
Dank voor deze update.  :)

Vanwege deze onaanvaardbare voortdurende vertragingen onderzoeken we ook de mogelijkheid om met twee lokale leveranciers te confectioneren, om de hele productieketen binnen Europa te houden.

Nou ja, dat kwartje is tenminste gevallen.
Mijn code blijft analoog.

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2022, 23:17:32 »
Dat klinkt veel belovend. In alle sceptisch-heid: eerst zien dan geloven.   0:)
Ben Minolta 110 zoom MK II  -  Nikon F90x  -  Kiev 6С  -  Icarex 35

Offline Fotohuis

• Analoog liefhebber
  • Фотография это весело
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2022, 23:30:59 »
Ze zijn daar wel goed bezig.
Роберт
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/

Offline srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2022, 07:55:19 »
36 EXP, DX gecodeerde stalen jerrycans oO
Flinke films worden dat ;)

Maar zonder gekheid, goed bezig inderdaad  :)
Vriendelijke groeten, Hans

Online Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2022, 10:20:46 »
Voor 36 opnames grootformaat. Kunnen die fotografen ook eens lekker doorhalen.   :D
Mijn code blijft analoog.

Online Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2022, 13:17:33 »
In dat blog wordt de film omschreven als vlak en korrelig -  precies was ik zou verwachten van een Orwo film.

Maar op zich vind ik dat juist prima - er zijn nog steeds genoeg goede/heel goede kleurenfilms dus juist eentje die een wat meer ouderwetse sfeer heeft (in mijn ogen) is een goed aanvulling.

Ik heb wel het vermoeden dat de prijs wel eens op Lomography niveau zal gaan liggen.

Jon

Offline Mschekkerman

• Analoog liefhebber
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2022, 17:33:09 »
Citaat
We hebben de afgelopen maanden samengewerkt met onze fabriek in Shanghai om de confectionering van de 36 EXP, DX-gecodeerde stalen jerrycans te voltooien.

De kleinbeeld versie van Shanghai GP3 had een 'UN54' markering. Er was dus toch een samenwerking met Orwo al die tijd. Misschien was het ook wel gewoon UN54... :)

Benieuwd wat er van de kleurenfilm terecht komt. Mocht deze uitkomen in middenformaat, dan heb ik wel interesse.
~ vergeet nooit je camera mee te nemen ~