Auteur Topic: Durst M670 vergroter, negatief maskers  (gelezen 785 keer)

Offline YvonneF

• Nieuw
  • *
Durst M670 vergroter, negatief maskers
« Gepost op: 13 augustus 2022, 19:13:14 »
Hallo!

Ik heb naast een Durst M605 voor kleinbeeld sinds kort een M670 voor m'n 6x6, 6x4,5 en vooral mn 6x7 negatieven.

Nu ontbrak helaas het masker voor de 6x7 negatieven. Ik heb gezocht en vond dat dit een sixma 67 zou moeten zijn. Een piepklein masker van metaal maar enkel verkrijgbaar voor 100 euro online.

Een vriend heeft er eentje voor me met een 3d printer gemaakt maar dit is niet sterk genoeg (randjes zijn enorm dun) en bovendien niet recht genoeg.

Is er een ander idee om m'n 6x7 negatieven te vergroten met mooie strakke randen? Of moet ik tot de koop over gaan van het duurste stukje metaal ooit?

Hopelijk zijn er tips.
Groetjes Yvonne

Online willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
Re: Durst M670 vergroter, negatief maskers
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2022, 19:20:39 »
Je wil zonder glaasjes , maar glasloos vergroten ,denk dat de vlak ligging van het negatief niet eenvoudig is je kan daar onscherpe afdrukken van krijgen, ik zal kijken of ik een masker heb.
Wim

Offline Erik van der Harst

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2022, 20:47:10 »
Ik krijg de strakke randen door het vergrotingsraam of randloos het hele vel of door bij te snijden. Maakt de filminleg ook wat minder kritisch.
If it ain´t broke don´t fix it

Offline Ernst-Jan

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2022, 08:26:20 »
Volgens mij heb ik die wel bij m'n M670 zitten (nee, ik verkoop ze niet - juist omdat ik hem nagenoeg helemaal compleet heb gekocht), maar ik heb ze nog nooit gebruikt.
De vorige eigenaar heeft er glasplaatjes voor laten maken, waardoor je 6x7 tussen twee glasplaatjes vergroot.

Online willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2022, 15:07:29 »
ik heb hier 1 masker Binema 6/7
Wim