Auteur Topic: Vraagje over Durst M605 Color.  (gelezen 625 keer)

Offline toines

• Analoog liefhebber
    • Antoine Sijnesael Fotografie
Vraagje over Durst M605 Color.
« Gepost op: 4 april 2022, 13:33:42 »
Vandaag de Durst weer eens ontdaan van stof, ook uit het lamphuis. Wat ik nooit eerder heb gezien is dat er een vier aderig kabeltje in het lamphuis ligt. Nooit aangesloten geweest zo te zien. Iemand een idee waar dit kabeltje voor dient? De handleiding vermeld hier niets over.

Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
Re: Vraagje over Durst M605 Color.
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2022, 14:05:11 »
wellicht een een aansluiting voor een lichtgevoelige cel....?
pretje, A!
(paul zijlstra maakte mijn profiel foto!)

https://www.flickr.com/photos/64179389@N08/

Offline Tompie

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 4 april 2022, 14:09:23 »
ik dacht snel bij de mijne te gaan kijken, maar die is mooi toe gevezen...

Offline cmug

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 4 april 2022, 19:47:07 »
Als je dit draadje op 1 April was gestart, had ik het probleem wel begrepen.
Nu op 4 April denk ik slechts, hmmm . . .
Dat elektra draadje is er per ongeluk in gevallen uit een andere doos tijdens de opslag ?

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 4 april 2022, 19:51:28 »
Als je dit draadje op 1 April was gestart, had ik het probleem wel begrepen.
Nu op 4 April denk ik slechts, hmmm . . .
Dat elektra draadje is er per ongeluk in gevallen uit een andere doos tijdens de opslag ?
Haha nee dat zit echt vast ergens achter de filters.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 4 april 2022, 19:58:27 »
Nu  staat hier al enkele jaren  eenzelfde  Durst  605C , als die hier pas  was is ie helemaal  ontmanteld   , ontstoft    , gesealt en ook  enkele bedradingen vervangen, maar    die draadjes  zoals bij  jou  waren er niet hoor !
En toch  werkt die regelmatig naar behoren !

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2022, 20:04:18 »
Nu  staat hier al enkele jaren  eenzelfde  Durst  605C , als die hier pas  was is ie helemaal  ontmanteld   , ontstoft    , gesealt en ook  enkele bedradingen vervangen, maar    die draadjes  zoals bij  jou  waren er niet hoor !
En toch  werkt die regelmatig naar behoren !
Die van mij werkt ook prima, dat is het probleem niet ik ben alleen nieuwsgierig waarom die kabeltjes daar zitten, dat moet toch een reden hebben. Helaas kan ik geen manual vinden van de kleurenkop die ik heb, dus met de knop voor B filter en ledje voor witlicht.
Ik heb deze kop:

Offline Jonnie88

• Analoog liefhebber
    • www.pbase.com/jonnie88
« Reactie #7 Gepost op: 4 april 2022, 21:33:54 »
Mijn Durst CLS 450 kop heeft een soort verlichting van de kleurschalen. Die komt een beetje van de zijkant (wel van binnenuit). Zou dat hier ook zo kunnen zijn? Ik kan me voorstellen dat dit in de meeste doka's niet nodig is dus is het misschien verwijderd.

Jon

Offline zilverprint

• Regelmatige bezoeker
  • **
  • Welcome to the Dark Side
« Reactie #8 Gepost op: 4 april 2022, 22:11:09 »
Mijn Durst CLS 450 kop heeft een soort verlichting van de kleurschalen. Die komt een beetje van de zijkant (wel van binnenuit). Zou dat hier ook zo kunnen zijn? Ik kan me voorstellen dat dit in de meeste doka's niet nodig is dus is het misschien verwijderd.

Jon
Dzat lijkt me idd.  de meest plausibele uitleg. Vergeet niet, in een kleuren doka moet je in het volledig donker (ok een verwaarloosbaar groen doka licht) werken. 
Dan is  het handig om de draaiknoppen te zien.

HtH Marc

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #9 Gepost op: 6 april 2022, 16:13:08 »
Die van mij werkt ook prima, dat is het probleem niet ik ben alleen nieuwsgierig waarom die kabeltjes daar zitten, dat moet toch een reden hebben. Helaas kan ik geen manual vinden van de kleurenkop die ik heb, dus met de knop voor B filter en ledje voor witlicht.
Ik heb deze kop:

de  kleurenkop van  mijn  Durst 605C  is helemaal dezelfde,  deze  waren    van de  tweede versie, de eerste  had de   filterschakelaar  (B filter ) op de  achterkant van de  kleurenkop

Offline JaapM

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 6 april 2022, 18:33:11 »
Zou het kunnen zijn dat dit apparaat ooit is uitgerust geweest met een Heiland Splitgrade module?
Heb mijn eigen 605C gedemonteerd maar ook daarin zijn de getoonde draadjes niet te vinden.

Offline toines

• Analoog liefhebber
« Reactie #11 Gepost op: 6 april 2022, 20:39:30 »
Zou het kunnen zijn dat dit apparaat ooit is uitgerust geweest met een Heiland Splitgrade module?
Heb mijn eigen 605C gedemonteerd maar ook daarin zijn de getoonde draadjes niet te vinden.
Dat kunnen, ik ga van het weekend de kop eens demonteren en kijken waar de draadjes aan vast zitten. Word vervolgd.