Je kan ook in een Pyrocath ontwikkelaar ontwikkelen, de "stain" is proportioneel met de zilver dekking, en zorgt voor extra densiteit onder UV licht. In theorie zou je dan een negatief hebben dat goed print in de doka op zwart wit papier, en ook goed voor alternatieve processen. In de praktijk is dat toch wel wat ingewikkelder, het is mij niet goed gelukt. Om het het goed te doen moet je voor elk proces inregelen, de maximale densiteit voor bv. een blauwdruk is anders dan voor een gom druk en weer anders voor een platinum druk. Uiteindelijk heb ik de beste resultaten geboekt met een 8*10HP5+ film "gewoon"te ontwikkelen in Xtol, te bleken en her te ontwikkelen in een Pyro ontwikkelaar. Omslachtig misschien, maar ik doe dit te weinig om serieus te standaardiseren. Meeste alternatieve printers scannen hun negatieven in, en drukken dan een negatief af op doorzichtig film materiaal, toegespitst op de alternatieve route.
maar er is niks mis met een beetje spelen, misschein niet de perfecte resultaten, mogelijk verassend en leuk !
Succes,
Cor