Een latere reactie dan beloofd, maar het kwam er eerder gewoon niet van! NU dan toch

.
Zo verdeeld als de reacties over favorieten hier zijn was dat in mijn eigen hoofd ook... Overigens zag ik dat ik nummer 6 vergeten was (zie onder)... Ik twijfelde enorm tussen 2, 10 en de onderstaande foto... Maar omdat ik 10 uiteindelijk het meest interessant vond vanwege de glans/scherptediepte raam-achtergrond/lichtpunt in de achtergrond koos ik toch die.

Dan nu een reactie op alle reacties (

)... waarvoor dank!!
Ik heb in foto 8 inderdaad scherp gesteld op de lamp. De lichtbron is zo fel dat je een halo krijgt inderdaad en ik wilde die dus graag scherp hebben. Het was sowieso een hele zoektocht om te kijken op welke stuk je nou moet meteren als het donker is. Want welk stuk van je foto wil je midden-grijs hebben? Voor mij waren dat de stukken die weerkaatsing-hooglichten gaven. Vaak werkte licht-reflecteren grond daarbij goed.
Omdat CineStill zo stervensduur is waren de eerste sessies met TMax3200 (ook al pittig geprijsd) voor mij nodig om te ontdekken hoe film reageert op donkere omstandigheden en op welke plekken je moet meteren om de mooiste resultaten te geven. Daarna heb ik de beelden die zich in mijn optiek het beste leenden voor kleur over gedaan met cinestill , waar dus vooral deze 3 kleurenfoto's uitkwamen.
Gelukkig kon ik nog net tijdens het staartje de lockdowns foto's maken, waardoor het lekker rustig was op straat in de avond

.
Nogmaals hartelijk dank en ook voor de uitgebreide motivatie Mono, erg leuk om te lezen! De meubelboulevard heb ik ook in kleur... je ziet dat het weer een totaal andere dynamiek geeft!