De Doka > Overige

Dokaruimte

<< < (3/4) > >>

defotobakker:
het papier onder je vergroter leggen doe je met doka licht, het scherpstellen en eventuele uitkaderen doe je met het roodfilter voor je vergroterlens, of met gewoon vergroterlicht, (zonder filter (alle fotopapier licht dicht opgeborgen))op een achterkant van een eerder gemaakte foto op je easel (dan neem je de dikte van het fotokarton mee in je scherpstelactie.) op deze manier heb je geen last van strooilicht..

Ton Elden:

--- Citaat van: Marcel op 24 februari 2022, 13:31:28 ---Je haalt je papier alleen uit de verpakking als de geschikte doka verlichting aan is of geheel zonder licht.
Dus zie ik het probleem niet direct.

--- Einde van citaat ---

Dat klopt. Maar op de site van Ilford las ik bij hun dokaverlichting naast de afstand tot de vergroter de omgeving ook van invloed is.

Eef:

--- Citaat van: Mono op 24 februari 2022, 11:53:33 --- ^D

Nou, klaar ben je met die laatste twee berichten.

--- Einde van citaat ---

Geweldig. :'D

L.Cavalier:
Zoals hier al vermeld is er enkel achter de vergroter een zwarte wand te voorzien.
Plafond liefst wit, zodat je  een maximum aan veilig doka licht hebt.
Vele schakelklokken (timmers) schakelen het doka licht tijdens het belichten van het papier uit.....heb het nog nooit gebruikt!, 

Ton Elden:
Ik ga het maar een test uitvoeren met Ilford multi grade V de luxe.
1 x met Amber en1 x 1x met roodlicht.  3 min. is dat voldoende?
Kan ik ook de invloed van de doka in mijn super witte en glanzende badkamer bekijken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie