Auteur Topic: Olympusm M1 50 jaar oud  (gelezen 575 keer)

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: Olympusm M1 50 jaar oud
« Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2022, 16:46:32 »
Daar heb je  zeker een punt  maar   bij een manuele  camera is het toch gemakkelijk   als  je  de sluitertijd  &  diafragma  bij de hand hebt

Puur op zich heb je natuurlijk gelijk. Je kan er gewoon aan wennen en als je er niet bevooroordeeld in stapt is het gewoon logisch. Nu krijg ik langzaamaan spijt dat ik hert nooit een kans heb gegeven.

Online Marcel

• Vaste bezoeker
  • Hoe bedoel je lelijk
« Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2022, 20:17:43 »
Het is to h volkomen onlogisch bij de andere merken dat je je handen moet verplaatsen om aan een tijden knop te draaien, bij de OM kamera's stelde je scherp met je linkerhand en deed je tevens de sluitertijden en diafragma.
Makkelijker kan het toch niet je hoeft de camera niet van je oog weg te halen.

Online Chromenose

• Vaste bezoeker
  • Je kunt beter camera’s verzamelen dan koelkasten
« Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2022, 21:18:56 »
Kijk naar Hasselblad, precies dezelfde constructie (l)

Rob

Offline toines

• Analoog liefhebber
    • Antoine Sijnesael Fotografie
« Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2022, 21:39:04 »
Kijk naar Hasselblad, precies dezelfde constructie (l)

Rob
En Nikkormat.
Een paar Nikon, Minolta en Olympus analoge camera's en een paar Nikon digi reflexen en een Kiev 60 met leuke objectieven.

Offline Clemens

• Vaste bezoeker
  • Nikon FE, F2 en F2a
« Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2022, 21:58:33 »

Offline Ed Post

• Analoog liefhebber
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2022, 01:39:27 »
Mijn eerste SLR was een Pentor Super TL. Toen de OM1 uitkwam heb ik de Super TL door de OM1 vervangen. Het eerste wat mij opviel tijdens een fotoshoot in de oude circustent van Toni Boltini in Oud Valkeveen waar destijds de TROS Top 50 met Ferry Maat werd opgenomen, was dat ik met deze camera meteen voor vol werd aangezien door het fotografenvolk...
Maar dat terzijde. Ik vond de OM1 echt een heerlijke camera. Ik twijfelde nog tussen de OM1 en de Nikkormat FT3, maar de OM1 won met glans. Nooit kunnen denken dat ik aan het begin van het AF-tijdperk min of meer gedwongen werd om alsnog over te stappen op Nikon (F-601AF).
De OM1 beviel dermate goed dat ik er later een OM-10 naast heb aangeschaft. Dit omdat de OM2 voor mij te duur was.
Maar goed, zoals gezegd later alles van Olympus weggedaan. Eigenlijk heb ik daar altijd spijt van gehad.
Nu, jaren later, is Olympus één van de cameramerken die ik verzamel. Dus wederom een OM1 en een OM10 in mijn bezit, evenals een aantal andere modellen en lenzen. Natuurlijk ook de OM2n.
Dus uiteindelijk is het toch weer goed gekomen met dit merk.  :D