Auteur Topic: Off-topic (....)  (gelezen 392 keer)

Offline SmithDW

• Vaste bezoeker
Off-topic (....)
« Gepost op: 11 januari 2022, 15:47:48 »
Hi allen,

even iets anders:

Ik heb op IG een pagina aangemaakt (ik weet het, weer ééntje) waarop ik het werk van andere LF fotografen willen delen indien gewenst.

Het gaat dan over portret werk, van klassiek tot cinematisch,...

Wel... enkel film - en dus géén bvb tintypes etc...

Interesse?

Ga even kijken op:

https://www.instagram.com/largeformatportraits/

Ook hoop ik daar bvb live babbeltjes te doen met andere LF fotografen.

Online Ernst-Jan

• Analoog liefhebber
Re: Off-topic (....)
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2022, 18:05:09 »
Waarom voer je die gesprekken niet hier?  :)
Geen grootformaat camera en geen Instagram overigens, maar bewust mensen naar "praatkanalen" buiten het forum trekken, daar vind ik iets van.

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2022, 18:06:39 »
Ik spreek alleen Nederlands ,
Wim

Offline Mr_Flibble

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
  • In Tabulas Argenteas Refero
    • Flibweb.nl
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2022, 19:05:40 »
Waarom voer je die gesprekken niet hier?  :)
Geen grootformaat camera en geen Instagram overigens, maar bewust mensen naar "praatkanalen" buiten het forum trekken, daar vind ik iets van.

Met IG bereikt hij een groter internationaal publiek met een specifiek onderwerp binnen de fotografie? Nou ja, het is niet voor commerciële doeleinden, dus ik zie zo snel geen reden om de boel te modereren. Of het forum-opperhoofd moet daar anders over denken  ;)
Rick - Mijn AFF Moderator stem is ROOD
Geladen met film: Leica IIIg
Laatste speeltjes: Stereo Realist camera

Offline srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2022, 19:38:53 »
Ja, waarom niet hier op dit forum?
Oké, het plaatsen van n foto is niet direct rechttoe rechtaan, maar discussies kun je hier ook voeren.
Wel 4x5 gebruiker overigens  :)
Vriendelijke groeten, Hans

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2022, 22:00:15 »
Ik sluit me er ook bij aan. Ook ik heb geen grootformaat, noch ooit gebruikt,  maar ik lees hier graag met de ervaringen van anderen mee. Om dit nu ergens anders te zoeken....
Ik zit ook op het Nikon forum, daar kom ik wel eens maar het is een andere insteek en niet helemaal mijn publiek. Voor mij is de hoofdzaak hier toch met hoofdletters ANALOOG en daar lees en leer ik hier graag over.

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Betwijfel het.
    • Flickr
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2022, 22:17:23 »
Het gaat om grootformaat portretfoto's, hoeveel mensen houden zich er echt mee bezig hier ? Erg weinig denk ik.
Ik fotografeer ook op grootformaat, maar portretten... op het moment 0 stuks.
Met Instagram heb je een wereldwijd publiek, dus ik snap zijn keuze volledig.
Ik zit ook op Instagram, dus ik ga die pagina zeker volgen.
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Offline srdlm

• Analoog liefhebber
« Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2022, 22:50:02 »
Dat een discussie op een sociaal platform plaats vindt, prima.
Maar ik zou het jammer vinden deze discussie niet ook hier te hebben.
Niet iedereen, waaronder ikzelf, sluit zich om uiteenlopende redenen aan op een sociaal platform.
Vriendelijke groeten, Hans

Offline HoodedOne

• Forumbeheerder
  • Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2022, 09:46:54 »
Het forum-opperhoofd  :'D :'D :'D, heeft er geen probleem mee. Ik vindt het wel op de verkeerde plaats staan, maar dat los ik zo meteen wel op.
Ik kreeg ook al de opmerking dat dit “wegtrekken van leden” zou zijn. Iets waar ik het niet mee eens ben. Iedereen komt hier uit vrije wil (dat hoop ik tenminste  :) ). En als mensen weg willen, gaan ze toch wel.
Wel hoop ik dat dit niet het einde is van de foto’s van SmithDW op dit forum. Ik heb wel IG, maar gebruik dit meestal voor LEGO gerelateerde zaken.
Hans

“If you cannot please everyone with your deeds and your art, please a few” [Schiller]

Wahrheit ist Feuer, und Wahrheit reden heisst leuchten und brennen. [L. Schefer]

Offline zilverprint

• Regelmatige bezoeker
  • **
  • Welcome to the Dark Side
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2022, 10:11:17 »
Als die-hard analoger ben ik een beetje akelig van die sociale netwerken - te veel achtergrond profiling.  No can do.

Internationaal is er
https://www.largeformatphotography.info/forum/
of
https://www.photrio.com/forum/home

Just my 2cents.

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2022, 16:53:43 »
....Wel hoop ik dat dit niet het einde is van de foto’s van SmithDW op dit forum....

Dat hoop ik ook, altijd welkome zaken.

.... Ik heb wel IG, maar gebruik dit meestal voor LEGO gerelateerde zaken....

Ik heb ook IG maar dan alleen aangemaakt om de enkele verwijzing daarnaar te kunnen bekijken.

Offline SmithDW

• Vaste bezoeker
« Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2022, 16:51:53 »
Hoi allen,

ik lees net nu de reacties...

1) Wegtrekken van bezoekers van hier (of een ander forum) naar een sociaal media platform lijkt me niet echt aan de orde. Ik ken talloze mensen die zich verplaatsen op de sociale media en tevens ook op de forums.

Voor mij is het verschil dat je op forums vooral heel erg meer in de diepte gaat,... Meer discussie aangaat.
Op IG is het niet mijn bedoeling om de grote, ellenlange discussies aan te gaan. Er is plaats om reacties te geven en ook onderling de conversatie aan te gaan. Maar niet zoals op een forum dat is.

2) Ik zit op dit forum en ook de Engelstalige die hier eerder is vermeld. Op de engelstalige kan ik meer vinden qua portretwerk. Maar nog steeds niet dat. Het is ook gewoon dat veel mensen die nu LF shooten, (portret of andere) niet (meer) op forums ronddwalen. En gewoon zijn aan de huidige tijden; dwz sociale media.
Ik begrijp ook niet goed wat daar de negatieve bijklank over moet zijn,...

3) Als je géén IG hebt, verwacht niemand je daar aan te melden. Het is wat het is. Als je hier jouw gading kan vinden qua online beelden en discussies bekijken en aan deel te nemen, dan is dat zo. :-)

In ieder geval; iedereen is welkom om te komen kijken, of misschien zelfs iets door te sturen.

;-)