Ik ben de laatste tijd inderdaad wat minder actief!
Heb een hoop film die nog gescanned moet worden, en wat minder energie om er zo veel mee bezig zijn als ik zou willen.
Druk met werk, en een winterdipje.
Het huis gaat z'n gangetje, ik woon er met veel plezier, en de laatste dingen gaan zeker afkomen

Over de canon FA is niet zo heel veel te vinden, behalve dat het dus een camera was voor medisch gebruik.
Mijn begrip is dat de spiegel langer was (waarom?) en dat de lenzen dus gemodificeerd moesten worden voor een langere focal flange.
Als je de back op een andere camera zet (zoals de AE-1), heb je dus de normale flange, voor normale lenzen.
Het kopen van een FA voor normaal gebruik is dus niet handig, omdat je er bijna geen lenzen voor kan vinden, en omdat de camera nooit voor dergelijk gebruik bedoelt was.
Het bijzondere aan de CF-PC1 is dat het dus een OEM modificatie is van een CB-70 back, die met behulp van spiegels en optiek een volledig beeld kan belichten.
Ik ben bekend met de pack-film backs voor 35mm (en medium format) camera's, maar ik heb altijd begrepen dat je daar dus ook een 35mm formaat beeld aan over houdt.
Hieronder het hele verhaal in foto's: excuses voor de lengte.