Auteur Topic: Portret  (gelezen 318 keer)

Offline casa

• Vaste bezoeker
  • Beauty is in imperfection
Portret
« Gepost op: 26 oktober 2021, 14:30:58 »
Op een brocante vond ik laatst dit prachtige portret. Een heel mooie bariet-afdruk van een intrigerende kop welke ik graag met jullie wil delen. Een paar kleine beschadigingen en wat gebobbeld maar verder in goede staat. Heb niets kunnen vinden over de fotograaf of het model. De foto zat geplakt op een oorkonde uit 1897 en in een lijst van een lijstenmaker in Parijs. hoe oud de foto is weet ik dus niet. Nu even uitvogelen hoe ik m mooi terug in de gerestaureerde lijst kan krijgen.

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: Portret
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2021, 14:54:35 »
Altijd leuk om weer in ere te herstellen. En natuurlijk zonde dat niet bekend is wie deze man was (ik ga er maar even vanuit dat hij niet meer leeft).

Dat is meteen ook waarom ik best wel blij ben dat van de familie van mijn vrouw alle foto's uit deze tijd op e achterkant met potlood is geschreven wie het waren en welke familielijn en ter gelegenheid waarvan de foto was gemaakt.

Offline casa

• Vaste bezoeker
« Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2021, 15:49:11 »
Inderdaad. Echt jammer dat er verder geen informatie op staat. Niet alleen een markante kop, maar ook die blik die je zo direct in de ogen kijkt. Wie was hij en wat dacht hij toen deze foto gemaakt werd. Trots en vertrouwen straalt hij uit, maar ook de pijn van een veelbewogen leven. Aannames natuurlijk. Ik kan er naar blijven kijken.

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2021, 16:04:35 »
Stel je deze foto voor bij bewolkt weer en op kleurenfilm.

Het enige minpunt hier is het dichtlopen van de ogen. Ik zie één wit "lichtje", maar dat kan een stofje zijn. Daarvan zitten er namelijk meer op de foto.

Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.

Offline casa

• Vaste bezoeker
« Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2021, 16:38:06 »
Het witte puntje is inderdaad een stofje. Maar het dichtlopen van de donkere partijen ligt aan iPhone-opname. Op de afdruk zit er wel degelijk nog doortekening in de ogen en schaduwen.