Auteur Topic: Polaroid Sonar Autofocus 5000  (gelezen 669 keer)

Offline jbladel

• Analoog liefhebber
  • Ik heb geen idee, maar doe het toch.
Re: Polaroid Sonar Autofocus 5000
« Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2021, 22:27:35 »
Zeg eens, kan je voor deze niet ook zo'n mooi foto verslag maken?  Ik heb niet eens zo'n camera maar ik zou het zeker bestuderen.

Het verslag is dan erg kort. Ik heb deze eens open gehad (misschien ook wel iets op het forum gezet?) maar het zijn wel te complexe dingen voor mij.
135: Canon
120: Mamiya
Een mens moet een code hebben ;)

Verlanglijstje: Sekor C/N 35/45mm (mamiya 645), RZII, Canon AE-1Program (zwart)

Offline JohnnieS

• Analoog liefhebber
  • Analoog is toch het mooist, kiek noe
« Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2021, 07:09:49 »
Poging gedaan met platte schroevendraaier en dat tandwiel? Draaien de motoren wel, en werpt die geen film uit, of hoor je de motoren niet?
In het laatste geval kan het de pick hook zijn die je terug moet buigen

Ja,heb ik allemaal geprobeerd, flitser krijg ik ook niet aan de gang, op het moment dat ik de Filmcassette eruit haal om te controleren ,en vervolgens weer erin zet
komt wel een blanco afdruk naar buiten ,zo op de rode knop drukken werkt niet je hoort wel de sluiter gaan, maar gooit geen afdruk naar buiten.
ik denk dat er weinig aan te doen valt, helaas ,dan maar eens rond neuzen voor een werkende Camera Polaroid wel te verstaan

Offline JohnnieS

• Analoog liefhebber
  • Analoog is toch het mooist, kiek noe
« Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2021, 07:14:43 »
Zeg eens, kan je voor deze niet ook zo'n mooi foto verslag maken?  Ik heb niet eens zo'n camera maar ik zou het zeker bestuderen.

Ik denk dat er weinig aan te bestuderen valt jongeman ,Camera op zich is vrij simpel.
Of hij doet het of niet.

Offline jbladel

• Analoog liefhebber
  • Ik heb geen idee, maar doe het toch.
« Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2021, 07:26:24 »
Ja,heb ik allemaal geprobeerd, flitser krijg ik ook niet aan de gang, op het moment dat ik de Filmcassette eruit haal om te controleren ,en vervolgens weer erin zet
komt wel een blanco afdruk naar buiten ,zo op de rode knop drukken werkt niet je hoort wel de sluiter gaan, maar gooit geen afdruk naar buiten.
ik denk dat er weinig aan te doen valt, helaas ,dan maar eens rond neuzen voor een werkende Camera Polaroid wel te verstaan

Werpt die die blanco cassette met overtuiging helemaal uit?
En kun je meerdere malen de sluiter indrukken? En gaat de sluiter dan ook écht open?

Klinkt voor mij wel als een gevalletje ‘luie motor’, soms is dat te verhelpen door hem een aantal keer ‘droog’ te laten lopen.

Afijn, de 5000 series was überhaupt niet de meest betrouwbare naar mijn mening. Een 660 / 670 gebruikt 600 film, maar is naar mijn mening een veel gebruiksvriendelijke camera.
135: Canon
120: Mamiya
Een mens moet een code hebben ;)

Verlanglijstje: Sekor C/N 35/45mm (mamiya 645), RZII, Canon AE-1Program (zwart)