Auteur Topic: De Koksijdse (of zoiets) duinen  (gelezen 105 keer)

Offline C.B.

• Regelmatige bezoeker
  • **
De Koksijdse (of zoiets) duinen
« Gepost op: 13 oktober 2021, 17:22:48 »
Middenin de Kosijdse (of hoe noemt dat) duinen (Belgische kust):

Olympus OM-1
Lens: ofwel Zuiko 50mm Auto-S, ofwel Petri 28mm
Kodak Gold 200

Cyriel

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: De Koksijdse (of zoiets) duinen
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2021, 19:23:19 »
Deze is erg mooi belicht. Ik moet me steeds bedenken dat je nog erg jong bent en nog lerend want aan sommige foto's is niet meer op te maken dat we te maken hebben met een zeer jeugdige fotograaf, dit is werk wat volwassenen opzoeken. De meeste uwer leeftijdsgenoten kiezen steevast een onderwerp en plaatsen dat in het midden (heeft te maken met ontwikkelingsperceptie en is verder ook niet van belang). Dat je dit soort landschappen 'ziet' en vastlegt als geheel dan ben je op de goede weg.

Een tip in deze: durf eens te snijden in de foto's. Hier is bijvoorbeeld ook een ander beeld uit te halen. Kijk maar eens hieronder. Nu krijgen de paaltjes een veel meer prominente plaats in beeld en ook de duinen zijn nu nadrukkelijker in beeld. Het ene beeld is niet beter dan het ander maar dit is om aan te geven wat je allemaal kan doen met je foto.

Samenvattend: Ga zo door!

Offline C.B.

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2021, 20:20:35 »
De paaltjes zijn voor mij eerder 'bijdingen'. Het dal, met daarachter uit de zee aangespoelde, met beton opgevulde ballen (bij nader inzien en wat verder wandelen waren dat die gekleurde bollen) is eerder het onderwerp. Die paaltjes zijn dan naar mijn inzien eerder om de foto wat te breken voor wat -heet dat lijnwerking?

Cyriel

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2021, 20:28:34 »
Ja precies. Lijnen maken de compositie. Ik denk dat met een telelens het mogelijk was geweest om de ballen als onderwerp mooi in beeld te krijgen en de paaltjes en hellingen te gebruiken om een mooie compositie te maken.