Auteur Topic: FED 4 spoel  (gelezen 82 keer)

Offline C.B.

• Regelmatige bezoeker
  • **
FED 4 spoel
« Gepost op: 13 oktober 2021, 16:52:05 »
Ik had, naast mijn Vredeborch, ook nog de keuze uit een FED 4. De lichtmeter sloeg uit, de meetzoeker leek te werken, de bediening kwam me een beetje vreemd voor maar het leek me het soort camera dat men, eens men de bediening doorheeft, niks anders wilt. Het probleem was dat de filmspoel ontbrak. Omdat ook nog een meetzoeker (ik heb er wel een, een Yashica Minister III in werkelijk prachtige, haast ongebruikte conditie maar met een probleem aan het transportmechanisme) aan mijn collectie wil toevoegen, vraag ik me af of ik die ontbrekende spoel door een spoel uit een filmcassette kan vervangen.

Zo'n meetzoeker lijkt me immers wel handig om niet steeds mijn volledige cameratas met mijn Olympus mee te moeten sleuren, ook al omdat de paraattas is zeer krap door het jarenlang leeg in een kast te liggen bestoffen en als ik ze wil opendoen gaat mijn lenskap tien tegen een los. Daar komen nog eens verloren lenskapjes van!

Ik wacht nog af om de camera af te gaan halen. De eigenares, de kapster van mijn grootmoeder, ging wel nog eens kijken of ze niks meer in haar kasten vond.

Cyriel

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: FED 4 spoel
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2021, 17:16:21 »
Die spoeltjes zijn voor zeker nog wel te vinden al worden ze niet dagelijks aangeboden. Ik zal mijn ogen en oren open houden op de beurs in november maar mogelijk zal je ze al ergens eerder kunnen vergaren.

Offline Mschekkerman

• Analoog liefhebber
Re: FED 4 spoel
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2021, 20:39:45 »
Dag Cyriel,

Ik heb er nog een liggen die foutief bij een Fed 1d zat, stuur bij interesse een PB.
~ vergeet nooit je camera mee te nemen ~