Auteur Topic: Een van de grootste bouwputten ter wereld?  (gelezen 404 keer)

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
Een van de grootste bouwputten ter wereld?
« Gepost op: 18 september 2021, 21:14:50 »
Zo heb in ieder geval Dubai ervaren de keren dat ik er geweest ben.
Deze zijn van 2019
Pentax MX, Ilford FP4+

Ik ben geen fotograaf, ik maak wat foto's voor mezelf

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: Een van de grootste bouwputten ter wereld?
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2021, 21:18:31 »
Dubai, volgens mij is het daar erg warm.  Daar zal ik dus nooit kunnen komen.  Wel heel mooie serie.

Offline jbladel

• Analoog liefhebber
  • Ik heb geen idee, maar doe het toch.
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2021, 21:22:48 »
Dubai, volgens mij is het daar erg warm.  Daar zal ik dus nooit kunnen komen.  Wel heel mooie serie.

Alles en iedereen zit daar non stop in de airco. Het is daar (binnen) dus nergens warmer dan 20 graden.
Heb een vriend uit dubai die het afgelopen zomer zwaar had in Nederland, omdat wij hier niet overal aan airco doen  ^D
135: Canon
120: Mamiya
Een mens moet een code hebben ;)

Verlanglijstje: Sekor C/N 35/45mm (mamiya 645), RZII, Mamiya Press lens/body doppen en toebehoren, Canon AE-1Program (zwart)

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2021, 21:35:57 »
Dubai, volgens mij is het daar erg warm

Zeg maar gerust 'vies heet'
Ik ben er 2x geweest voor een klus van een dag of 5 (per keer), alle werkzaamheden wel buiten, maar het is eigenlijk geen doen.

Voordeel is dan weer wel dat de grote potten bier 's-avonds in het hotel, aan de rand van het zwembad, wel héél erg goed smaken   ^D

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2021, 21:58:49 »
@Mr_Fibble (Rick) wil jij dit topic even verplaatsen aub
Ik heb het per abuis bij films gezet ipv bij foto’s   :(

Offline Replay

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2021, 12:17:47 »
Tegenwoordig valt het wel mee met de grote bouwputten daar. Ik kom al 12 jaar in Dubai (24 uursrace op het circuit) en in het begin was het echt zover je kon kijken een grote bouwput. Nu worden er nog wel grote woonwijken gebouwd maar het probleem is dat ze niks afbouwen. Gebouwen waar 12 jaar geleden aan begonnen is, staan nu nog hetzelfde erbij als toen. Behalve dat de containers en kranen weg zijn. De wind heeft vrij spel met als gevolg dat sommige gebouwen er als een ruïne bij staan. Sommigen zijn alweer afgebroken om plaats te maken voor nieuwe. Maar als je er voor de eerste keer komt dan kijk je je ogen uit naar alle bouwplaatsen. Maar geloof me, het was in het verleden véél erger. Ook rondom het circuit staan al jaren half afgebouwde hotels en gebouwen. Veel grond is daar nu geprivatiseerd en ik denk dat de eigenaren het alleen te doen is om de grond en er later iets nieuws op bouwen. Maar het blijft een vreemd gewaarwording.
In de zomer wil je er niet komen. De temperatuur kan oplopen tot 45+ graden. Ik ben er altijd in januari, dan is het erg aangenaam met 22-26 graden.
Groeten Roel.

Offline zilverprint

• Regelmatige bezoeker
  • **
  • Welcome to the Dark Side
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2021, 15:24:12 »
Nooit begrepen waarom men in Dubai Manhattan wil nadoen. Woestijn honderden kilometers  in alle richtingen.
Zou ik nog niet naar toegaan als het gratis is.

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2021, 17:58:03 »
Zou ik nog niet naar toegaan als het gratis is.

Het zou ook mijn keuze niet zijn om op vakantie te gaan, maar als het daar te verdienen is voor een klus van een week dan ga ik wel hoor.

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2021, 08:46:35 »
mensen, het zijn net mieren.. (laatst nog een hele leuke film over gezien) 'Minuscuul'
hoe lang is er aan de sacrada familia gewerkt in Barcelona? nu die klaar is (dat is ie toch?) oogt ze vast vreemd zonder de hijskranen er omheen.. indrukwekkend die foto's, Henk.

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2021, 09:45:36 »
mensen, het zijn net mieren..

In de basis niet. Maar we zijn wel heel hard op weg om ons zo te laten programmeren.

Dit terzijde. Terug naar de put.
Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.

Offline defotobakker

• Analoog liefhebber
    • www.arnoudbakker.com
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2021, 15:43:44 »
je hebt natuurlijk helemaal gelijk, we hebben geen zes pootjes, we leggen geen eitjes, we hebben longen en geen cytine panter zoals de mier... ik had het natuurlijk over de vergelijking met het bouwgedrag van mieren..
en wat bedoel je met programmeren?

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2021, 16:06:40 »
Misschien had ik het helemaal niet moeten zeggen Arnaud, maar er wordt al zoveel gezwegen en weggekeken. De laatste anderhalf jaar in het bijzonder, maar het "programmeren tot mier" is al langer aan de gang. Dus als je dan zo'n voorzetje krijgt wil er weel eens wat uitfloepen.

Een goed verstaander heeft soms aan slechts een half woord nodig. Maar wat ik precies bedoel past sowieso niet in deze draad en wellicht überhaupt niet op een gezellig fotoforum. Dus ik laat het hierbij. Niets ten nadele van jou overigens.

Henk

Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.