Auteur Topic: Negatieven positief bekijken IOS  (gelezen 283 keer)

Offline cmug

• Analoog liefhebber
Negatieven positief bekijken IOS
« Gepost op: 4 september 2021, 13:23:40 »
Soms ontdek je App op je telefoon die er al lang jaren op zit maar nog nooit gebruikt hebt.
Als je smartphone met IOS hebt (iPhone) zit er een Vergrootglas in.
Richt je de camera op een negatief en plaats je filter 'grijswaarden omgekeerd' dan zie live beeld in positief.
Voor wie selecteren en/of beoordelen van negatief lastig vindt mogelijk een helpende tool.

Offline casa

• Vaste bezoeker
Re: Negatieven positief bekijken IOS
« Reactie #1 Gepost op: 4 september 2021, 14:22:38 »
Jee, gevonden. nooit geweten! Handig voor meer dingen. Dank voor de tip!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
« Reactie #2 Gepost op: 4 september 2021, 15:05:10 »
Was ff zoeken, maar gevonden.

Voor degenen met Apple telefoon die het ook zoeken. Je mag het toevoegen aan je bedienings paneel.
Instellingen -> Bedieningspaneel -> Vergrootglas toevoegen

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: 4 september 2021, 15:21:38 »
Wat is een iPhone? Soms heb ik wel eens het idee dat ik wat mis met mijn twintig jaar oude Nokia 6310i (nog steeds met eerste batterij en nog bijna een week op één batterijlading).

Ik heb een digitale camera die dat ook kan maar nooit gedacht over een praktische toepassing.

Offline maisonmit

• Regelmatige bezoeker
  • **
    • Maison Mit
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2021, 15:55:08 »
Ohh wat handig: daar wist ik ook niks van! Dankjewel voor de tip!

Online Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: 4 september 2021, 16:34:56 »
Wat is een iPhone? Soms heb ik wel eens het idee dat ik wat mis met mijn twintig jaar oude Nokia 6310i (nog steeds met eerste batterij en nog bijna een week op één batterijlading).

Meer dan zat.
Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.

Offline cmug

• Analoog liefhebber
« Reactie #6 Gepost op: 4 september 2021, 18:21:34 »
Nokia 6310i ?? Niks mis mee als je wilt bellen.
Op mijn werk met loopt iedere jongere + personeel met een smart-device de hele dag te spelen. Bellen is echt veruit de mist gebruikte functie geworden van zo'n smart-device. Het een smartphone noemen is dus eigenlijk verkeerd. Je zou het beter klein broekzak computer kunnen noemen, of de wat blurry omschrijving smart-device

Offline eMWee

• Analoog liefhebber
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2021, 19:13:05 »

Ik heb een digitale camera die dat ook kan maar nooit gedacht over een praktische toepassing.
je kan zo 'n  iphone dinges  ook gebruiken als  snijplankje  als er geen  hout voorhanden is !!    heel handig !!!

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #8 Gepost op: 4 september 2021, 19:33:21 »

Nokia 6310i ?? Niks mis mee als je wilt bellen.
Op mijn werk met loopt iedere jongere + personeel met een smart-device de hele dag te spelen. Bellen is echt veruit de mist gebruikte functie geworden van zo'n smart-device. Het een smartphone noemen is dus eigenlijk verkeerd. Je zou het beter klein broekzak computer kunnen noemen, of de wat blurry omschrijving smart-device

Ik prefereer mijn autonomie. Maar heel weinig mensen hebben mijn nummer. Met die smartphones zie ik mensen steeds meer altijd bereikbaar juist ook voor werk. Daardoor worden ze als werknemer een onderdeel van het bedrijf of instelling.

Terug naar de mogelijkheid van beelden in negatief bekijken: het werkt inderdaad om negatieven snel te bekijken.

je kan zo 'n  iphone dinges  ook gebruiken als  snijplankje  als er geen  hout voorhanden is !!    heel handig !!!

Daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb wel de iPad van mijn vrouw eens gebruikt om een passtukje voor in een kast af te tekenen. Hoewel er feitelijk niets met de iPad gebeurde was ze toch niet blij (eufemisme).

Offline Erwin TF

• Analoog liefhebber
  • Zal ik het ooit eens leren.... Betwijfel het.
    • Flickr
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2021, 20:26:20 »
Ik zag dat de Nokia nog op 2G werkt, hou er rekening mee dat de providers het 2G netwerk aan het afbouwen zijn.
Tele 2 kan de dekking met 2G niet meer garanderen en KPN schakelt het wat later uit, in 2025 (i,v.m.slimme meters en andere apparaten).
Het 3G netwerk wordt trouwens ook afgebouwd (bij KPN in 2022).
A technically perfect photograph can be the world's most boring picture -Andreas Feininger-

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2021, 21:18:15 »
Ik weet het. Dat is ook de reden dat beide Nokia's (ik heb er twee, goud en zilver) geen nieuwe batterijen krijgen. Ooit gingen ze twee weken mee op één lading. De ene doet er nu nog vier dagen mee de andere bijna zeven daarmee redden ze het nog wel een paar jaar. Daarna zal ik wel naar wat nieuws moeten. Ze waren destijds geloof ik tegen de achthonderd gulden en hebben hun geld dus wel opgebracht.

Offline Clemens

• Vaste bezoeker
  • Nikon F2, Leica M2
« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2021, 22:41:19 »
Dank voor de handige tip!