Foto's > Groot formaat

Tanks in Town 2021 - Speed Graphic

<< < (4/4)

maisonmit:
Wat een heerlijke serie van foto's, super gaaf! Ik vind vooral de eerste en nummer 6 echt waanzinnig! Leuk dat je daar bij was!

beeperhorrie:

--- Citaat van: eMWee op  3 september 2021, 10:34:36 ---Kleine anekdote:   mijn vader  zaliger  was   tijdens  WO1 een  kleine  jongen  en  tijdens  die periode  waren er een drietal  Duitse soldaten  ingekwartiert bij hen thuis .
vader  kende   zelfs  in zijn laatste levensjaren   die soldaten nog bij naam ; aan die  drie  soldaten heeft hij  de allerbeste  jeugdherinneringen overgehouden.
de " goeden " bevinden zich ook dikwijls aan de  "slechte " kant !!

--- Einde van citaat ---

Een beetje off topic maar mijn oma van moeders kant had daar ook een verhaal van.

Mr_Flibble:
De verhalen van nette en vriendelijke ingekwartierde Duitse soldaten/officieren zijn er zeker te vinden, en zo ook over rotte appels tussen de bevrijders. 

Clemens:

--- Citaat van: Mr_Flibble op  3 september 2021, 07:49:29 ---
Maar ik ken een aantal Duitse levende geschiedenis groepen waarin deze uitbeeldingen met alle respect worden neergezet.
In tegenstelling tot in de Oostbloklanden (en Engeland en de US) waar hier een stuk vrijer mee wordt omgesprongen.

Ik moet nog een 20-tal 4x5" foto's ontwikkelen van het evenement., maar heb er de tijd nog niet voor gevonden deze week, misschien van het weekend.

--- Einde van citaat ---

Bij een levende geschiedenis evenement in Eindhoven, een paar jaar geleden, ontmoette ik iemand die als Duitse soldaat gekleed wel zijn hakenkruizen had moeten afplakken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie