De Fototas > Camera's

Pentax MX

<< < (2/3) > >>

ruub:
De Pentax MX staat juist op mijn verlanglijstje, dus mocht je op willen ruimen, houd ik me aanbevolen  ;)

Misschien inderdaad overstappen op autofocus, maar mijn ervaring met de wat oudere camera's met autofocus is dat het soms wel goed gaat maar vaker niet.
Ik weet niet of dat met camera's uit de jaren '90 misschien beter was, daar heeft vast iemand meer ervaring mee.

Eef:
Ik gebruik sinds kort ook een AF camera (Minolta 800si). Ik vind het een zegen.

beeperhorrie:

--- Citaat van: ruub op 31 augustus 2021, 21:05:55 ---De Pentax MX staat juist op mijn verlanglijstje, dus mocht je op willen ruimen, houd ik me aanbevolen  ;)

Misschien inderdaad overstappen op autofocus, maar mijn ervaring met de wat oudere camera's met autofocus is dat het soms wel goed gaat maar vaker niet.
Ik weet niet of dat met camera's uit de jaren '90 misschien beter was, daar heeft vast iemand meer ervaring mee.

--- Einde van citaat ---

Waar de F-501 inderdaad nog wel graag flink wat licht zag alvorens snel en effectief te werken heeft de F90x met veel minder al genoeg. Die is van begin jaren negentig en zoals de meeste AF reflexen uit die tijd sneller en nauwkeuriger dan de mens het kan doen.

Orpie:
Ik heb hier ook een paar manuele focus toestellen liggen, maar ik merk dat ik toch ook vaak terug grijp naar mijn Canon EOS 3 en EOS 5. 

Robbie:

--- Citaat van: Mono op 28 augustus 2021, 09:58:56 ---De Pentax MX heeft/had (voor zijn tijd) juist een mooi zoekerbeeld. Maar in het traject oculair>prisma>matglas>spiegel kan na veertig(+) jaar best wat aanslag ontstaan. En dan schrik je ervan hoeveel verschil dat maakt met een schoon exemplaar.

--- Einde van citaat ---

Mijn Pentax MX heeft zeker een mooi zoekerbeeld. Echter, als je brildragend bent, zoals ik, zijn de ledjes voor de belichting die je in de zoeker ziet soms moeilijk te zien. Dus altijd bril af...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie