Auteur Topic: Een hérintroductie  (gelezen 211 keer)

Offline Robert

• Regelmatige bezoeker
  • **
Een hérintroductie
« Gepost op: 18 juli 2021, 07:04:14 »
Een aantal jaren geleden lid geworden van dit forum vanwege - duh - enthousiasme voor de analoge fotografie. De afgelopen jaren is dat enthousiasme "noodgedwongen" minder geworden door lichamelijke ongemakken, een operatie begin dit jaar en de nasleep ervan, waarvan ik achteraf zeg: het was een mooie gelegenheid om bepaalde dingen even opnieuw op een rijtje te zetten. Ook door COVID-19 overigens, de combinatie nasleep en beperkende maatregelen, dus meer tijd voor reflectie.

Dus ook reflectie t.a.v. analoge fotografie. Zo heb ik besloten dat ik het aantal fotospullen wil indammen, minder camera's en lenzen, en de Leica-spullen die ik heb verkopen omdat ik er in de praktijk te weinig klik mee voel. Alleen behouden wat me plezier geeft. En digitaal er nu ook bij betrekken. Ik heb afgelopen week een Sony A7 gekocht (occasion want ik koop nooit iets nieuw) en ik ben van plan daar ook analoge lenzen op te gebruiken. Maar ook die spullen beperkt houden. Waar ik geen klik mee voel dus verkopen.

Verder wil ik proberen me meer in te lezen in de theorie van fotografie. Dus compositie en technieken. Meer te leren en meer kwaliteit dan kwantiteit. Mijn lichamelijke conditie helpt daarbij want ik zal mezelf iets meer moeten beperken - zeker in het begin. Echt lange afstanden afsjouwen, zoals vroeger, lukt me bijvoorbeeld nog maar matig.

Dus ja, dit is even een herijking van wat ik wil, een herintroductie. Voelt goed om hier even te benoemen. :)
Some day you will be old enough to start reading fairy tales again (C.S. Lewis).

Offline henkvanzuylen

• Analoog liefhebber
Re: Een hérintroductie
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2021, 08:53:57 »
Het is goed om af en toe eens te overdenken wat je nou wil met je hobby(‘s), dat geeft lucht soms :)

Operatie is natuurlijk minder, maar ik herken het verhaal… je heb ineens tijd zat om na te denken

Gewoon lekker gaan doen waar je zin in hebt en wat je leuk lijkt!
Ik ben geen fotograaf, ik maak wat foto's voor mezelf

Offline beeperhorrie

• Analoog liefhebber
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2021, 09:30:11 »
Een moment van zelfreflectie is natuurlijk altijd goed. Wie ben ik, waar sta ik, waar wil ik naar toe, wat brengt me een goed gevoel? Allemaal belangrijk en ook nog eens vragen die veel mensen zich te weinig stellen. Ik zit zelf momenteel ook midden in zo'n proces, waar het bij mij dan om werk draait.

Voor de camera's: waar ik niet het idee van heb dat ik het prettig in gebruik vind gaat bij mij er ook uit.

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2021, 11:47:45 »
Kan ik van meepraten, al 60 jaar een doka alles erop en eraan doorloop machines zwart wit en kleur van droog naar droog.
rollen dispensers 7 vergroters en nog veel meer.
maar ook honderden foto,s in passe-partout, panorama,s in kleur 30 x 90cm enz. enz.
Het huis is vol, heel erg vol, en de fotografie is niet meer te delen, men is druk met de telefoon, en vraagt zich af waar ik mee bezig ben.
Iedere vrijdag ochtend komen we met vier man bij elkaar, kletsen over fotografie, en wat laten zien.
Deze bijeenkomsten versterken het sociale gevoel waar ik heel veel behoefte aan hebt, fotografie mag voor mij minder, veel minder.
Want het huis is vol, Wim

Offline Mono

• Analoog liefhebber
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2021, 11:58:37 »
Welkom "terug" Robert.   :)

Het huis is vol, heel erg vol, en de fotografie is niet meer te delen, men is druk met de telefoon, en vraagt zich af waar ik mee bezig ben.

Dat is dan hun gemis.
Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.

Offline Robert

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2021, 13:43:16 »
Dank iedereen. :)
Some day you will be old enough to start reading fairy tales again (C.S. Lewis).