De Fototas > Camera's

Praktica, inventariseren en selecteren

(1/3) > >>

Doka1956:
Vorig jaar na een ongeluk een half jaar aan huis gekluisterd en toen het idee opgevat om weer iets met analoog te gaan doen. Na wat losse camera's gekocht te hebben ben ik me gaan toeleggen op Praktica, enerzijds vanuit sentiment en anderzijds vanwege het grote aanbod en betaalbaarheid.

Vanaf januari weer vol aan de bak, alles in dozen en tot vandaag nauwelijks aangekeken. Nu toch maar de dozen opengetrokken om een en ander eens te bekijken. Het is inmiddels een aardige verzameling body's en lenzen geworden.

[/url]DSC_0033 by DOKA 1956, on Flickr[/img]

[/url]DSC_0045 by DOKA 1956, on Flickr[/img]

[/url]DSC_0046 by DOKA 1956, on Flickr[/img]

[/url]DSC_0047 by DOKA 1956, on Flickr[/img]

Mono:
Dat ongeluk en de directe consequenties zijn niet leuk uiteraard. Maar je hebt het in ieder geval een positieve draai gegeven en je keuze om weer analoog te gaan is dan weer een geluk bij een ongeluk. Ook voor ons.   :)

Doka1956:
dank voor de reactie, het topic is nog niet af ik probeer wat foto's toe te voegen en dan de vraag af te maken. :P

Doka1956:
Gelukt  :D en dan nu maar de vraag: Ik wil nu alles inventariseren en dan weer opbergen om later het jaar te gaan selecteren en verder uit te bouwen en zo nodig dubbels weer afstoten. Vanaf 1 januari 2022 als het goed is zee├źn van tijd daarvoor.

Uiteraard kan ik alles fotograferen maar daarna wil ik ook een lijst van alles maken. Doe ik dit in Excel of Word en heeft iemand een voorbeeld daarvan? of zwerven er templates op internet? En wat leg ik vast aan gegevens. sommige camera's hebben geen serienummer en dan wordt het lastig om de dubbels te onderscheiden. (kan er een sticker opplakken)

En iemand een idee voor selectiecriteria om de dubbels te scheiden? Ik heb bijvoorbeeld 3 LTL's De mint uitvoering werkt prima alleen is er wat lichtlekkage bij de achterwand. de andere 2 zitten wat krassen en beschadigingen op maar hebben geen lichtlekkage. Omdat 3 de zelfde te veel van het goede is wil ik er 2 weer afstoten maar welke doe ik dan?

De bedoeling is dat ik een compact overzicht van VEB Pentacon camera's hou en met sommigen  ga fotograferen.

beeperhorrie:

--- Citaat van: Doka1956 op 15 juni 2021, 13:39:10 ---......En iemand een idee voor selectiecriteria om de dubbels te scheiden? Ik heb bijvoorbeeld 3 LTL's De mint uitvoering werkt prima alleen is er wat lichtlekkage bij de achterwand. de andere 2 zitten wat krassen en beschadigingen op maar hebben geen lichtlekkage. Omdat 3 de zelfde te veel van het goede is wil ik er 2 weer afstoten maar welke doe ik dan?....
--- Einde van citaat ---

Ik zou zondermeer de mooiste houden in dit geval. Het lichtlekken op de achterwand is met wat nieuwe seals zo opgelost, je hebt ook geen garantie dat de anderen niet ook gaan lekken binnenkort, die seals zijn waarschijnlijk net zo oud.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie