Foto's > Groot formaat

Bij een onbekend vennetje.....

(1/3) > >>

henk47:
Ik wil heel graag collodionfotografie buiten gaan doen, maar dan heb je wel alle chemie etc ter plaatse nodig, en mijn equipment is daarvoor nog niet klaar. Daarom buiten alleen nog op papier-negatief, met tien houders kan ik dan max twintig foto's nemen en die na afloop in de studio ontwikkelen. Het ontwikkelen moest erg snel gebeuren, want alle opnamen waren flink overbelicht, tsja, een seconde of een halve of eenvierde seconde, dat is uit de hand ook niet te doen... Dus tijdens het ontwikkelen flink op en neer bewegen en zodra de zwarting bereikt is (een paar seconden...) direct de fixeer in en weer flink bewegen.... Enfin, de opnamen gered, maar volgende keer toch met collodion want dan zit je al vlug op enkele seconden belichting, dat is te tellen....  21 22 23 24 etc....

groetens Henk

Clemens:
Het is weer een heel bijzondere plaat geworden!

Zelfde model als 'Wet"?

beeperhorrie:
Magnifiek!   Ik kan niet anders zeggen.

Mono:
Grappig dat de "hot spot" nog een stukje naar achter doorloopt. Alsof het de route aangeeft waar ze vandaan kwam.

--- Citaat van: henk47 op 11 juni 2021, 02:24:18 ---Enfin, de opnamen gered, maar volgende keer toch met collodion want dan zit je al vlug op enkele seconden belichting, dat is te tellen....  21 22 23 24 etc....

--- Einde van citaat ---

Jaah, hoe vaak zijn die getallen niet voorbijgekomen in het analoge tijdperk? Hardop uitgesproken, zachtjes, fluisterend of in gedachten. Heerlijk.  ^^

moto:
Qua vlakverdeling vindt ik het teveel van het goede. Het zijn 2 foto's in één. Mijn smaak zou zijn, of het strandje op de voorgrond eraf of de rietkraag op de achtergrond. Mijn voorkeur gaat uit naar het weglaten van het strandje., vanwege de juist genoemde reden van dat "pad" door de rietkraag.
Gr. Joop

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie