Foto's > Groot formaat

Eerste keer Large Format - Cambo SC

(1/3) > >>

Ribo:
Eerste foto's gemaakt vanaf mijn balkon met een Cambo SC en Symmar-S 180 en Shanghai GP3 100. Thuis ontwikkeld met MOD54 en Fomadon R09 en ingescand met digitale camera en Pixl Latr.

Onderstaande was wat mij betreft het interessantst.

Niet helemaal zeker waardoor de bovenkant zo licht is geworden, maar kan zijn omdat het beetje tegen het zonlicht in was (ook al was het bewolkt) en geen  compendium gebruikt. Ook nog eens checken of de filmhouders goed aansluiten.

Leuk om te gebruiken, maar nu eens een goede manier vinden om de boel (exclusief aluminium koffer) op de fiets naar andere plekken te krijgen.

Amsterdam Analog 4x5 01 by Rik Bosman, on Flickr

beeperhorrie:
Best een apart effect zo, niet lelijk ook. Wat er technisch achter schuil gaat weet ik niet maar het beeld bevalt me wel.

Erik van der Harst:
Ik heb voor mijn Sinar een kinderwagen gekocht voor bijna niks via marktplaats. Wiegje weggooien en de koffer past er precies in.  Vouwt ook nog op. Of een rugzak.

Huub:
Mooi beeld waar ik best een beetje jaloers op ben.

--- Citaat ---Niet helemaal zeker waardoor de bovenkant zo licht is geworden, maar kan zijn omdat het beetje tegen het zonlicht in was (ook al was het bewolkt) en geen  compendium gebruikt. Ook nog eens checken of de filmhouders goed aansluiten.
--- Einde van citaat ---

De lichte bovenkant is deze gewoon de zon die op de struiken schijnt. Zelfs bij bewolkt weer heb je rond deze tijd van het jaar nog een enorm helderheidsverschil. Uit ervaring kan ik je vertellen dat een lichtlek door een slecht sluitende cassette er heel anders uit ziet: dan was het negatief volslagen onbruikbaar geweest met allerlei grote witte vegen zonder doortekening. Als je het wat donkerder wilt, is het gewoon een kwestie van (digitaal) doordrukken. Je negatief heeft daarvoor voldoende doortekening. Of dat ook in de scan zit, is natuurlijk vraag twee, maar het zou in principe eenvoudig op te lossen moeten zijn.

Een compendium of een goede zonnekap helpt tegen strooilicht en is altijd een goed idee, maar ik vraag me af of dat hier tot veel minder contrast geleid zou hebben.

Wat vervoer aangaat: een systeem van losse zakken en houders zou kunnen werken. Ik heb zelf een grote rugzak van Phototrecker met een aantal losse houders er in, maar dat wordt niet meer geleverd. Je kunt eens gaan zoeken naar lens wraps en dan kom je het nodige tegen. Ook in de hengelsportbusiness maken ze aardige houders, waarin je losse onderdelen goed kunt verpakken.

renco:
Mooi gespeeld met de verstellingen zodat het lijkt of we naar een miniatuurweergave staan te kijken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie