Auteur Topic: yess, we gaan weer op pad.  (gelezen 280 keer)

Offline Doka1956

• Regelmatige bezoeker
  • **
yess, we gaan weer op pad.
« Gepost op: 6 juni 2021, 21:18:27 »
Met een vriend ging ik 1x per maand naar een museum om (digitaal) te fotograferen. Vorig jaar in juni naar het Openlucht museum geweest. Prachtige fotolocatie. Half juli gleed ik uit op een natte loopbrug met een operatie en 5 maanden gips, brace en revalidatie tot gevolg. En toen waren de museums ook al weer gesloten.

Dinsdag gaan we voor het eerst weer op pad dit maal naar het Zuiderzee museum. Deze keer ga ik analoog fotograferen. Met een Voigtlander Vitoret C en een Practica LTL in combinatie met de net ontvangen Sekonic L-208 belichtingsmeter.

Zin in, wordt vervolgd.

Online beeperhorrie

• Analoog liefhebber
Re: yess, we gaan weer op pad.
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2021, 21:29:50 »
Dat klinkt alweer helemaal prima, doe voorzichtig op de bruggetjes. 0:)

Offline Doka1956

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2021, 21:37:13 »
Citaat
doe voorzichtig op de bruggetjes.

Zeker weten, nog meer metaal in mijn knie zit ik niet op te wachten. Gelukkig wordt het mooi en droog weer. Het wordt trouwens de eerste echte wandel en slentertest na een lange revalidatieperiode die ik vorige maand gelukkig afgesloten heb. :)

Offline PeterE

• Vaste bezoeker
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2021, 07:15:07 »
Wat een impact, zo’n glijpartij, maar je bent dus niet in het Openluchtmuseum uitgegleden begrijp ik.

Succes met het verdere herstel en veel plezier dinsdag.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Doka1956

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2021, 15:41:01 »
Wat een impact, zo’n glijpartij, maar je bent dus niet in het Openluchtmuseum uitgegleden begrijp ik.

Haha, gelukkig niet. Kwam bij de tandarts naar buiten en loop over de loopplank voor rolstoelen die op dat moment spekglad van de regen was. iets wat ik niet in de gaten had. Mijn onderbeen is daarbij dubbelgeslagen tegen mijn bovenbeen waardoor alle spieren van de quadriceps afscheurden van het kniegewricht. En dan kan je niets meer. buigen, strekken en optillen is ineens onmogelijk. Met het nodige metaal, een operatie een een lange weg terug naar weer lopen is het toch goed gekomen.

Het enige voordeel was dat ik de pijn van de wortelkanaalbehandeling op slag vergeten was. :P

En morgen wordt het mooi weer dus we gaan er zeker van genieten. :)

Offline dynax75

• Analoog liefhebber
  • Fotografeer voornamelijk met Minolta A-mount
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2021, 15:42:51 »
Veel plezier en loop voorzichtig.

Offline Doka1956

• Regelmatige bezoeker
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2021, 23:27:49 »
Vandaag een fantastische dag gehad in het Zuiderzee museum, uiteraard ook door het mooie weer. Toch maar alleen de Praktica LTL meegenomen met een 28mm en 135 mm lens. En 1 kleurenfilm 36 opnames. :P

Dat werd dus veel kijken en selectief knippen met aandacht voor compositie en belichting. Wel even wennen dat ik bij thuiskomst geen foto's kan laten zien. Morgen het filmpje naar de HEMA brengen voor ontwikkelen. Spannend. :)