Foto's > Groot formaat

wet... wet... wet... WETPLATE !

<< < (5/5)

henk47:

--- Citaat van: Erwin TF op  3 juni 2021, 17:18:49 ---Hij is mooi en origineel, meestal zijn het statische portretten.
Hoeveel megawatt verlichting had je hiervoor nodig ?

--- Einde van citaat ---

normaal twee flitsers van elk 600 tot 1000 wattseconde, eentje zal er wel gedimd zijn om schaduw in het beeld te krijgen...

henk47:
Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Het is niet zo moeilijk om zoiets in digitaal te maken, dat heb ik vroeger wel eens gedaan, maar dit is wetplate wat ongeveer een gevoeligheid heeft van 0,75 iso.  Met open lens zit je dan buiten met gedempte zon (wolkje ervoor) aan ongeveer 5 seconden belichten. Binnen werk ik altijd met flits, omdat je anders wel héééél veel daglichtlampen nodig hebt om voldoende belichting te krijgen. Collodion is namelijk maar gevoelig voor een klein deel van het zichtbare licht, tot en met het uv-a licht. In mijn flitsers zit kennelijk genoeg van het licht waarvoor collodion gevoelig is, maar let wel, bij open diafragma van de lens (F3.75) staan de flitsers VOL open op een afstand van minder dan 1 meter van het model.....

Mono:
Als model zie je dan wel even sterretjes denk ik.   

defotobakker:
haha, ja, daar zit ik ook mee te klooien, ik zit nu een beetje in de direct color positive, 8x10" (iso 1) met een dallmeyer 204 mm 2.9  1000 ws op 40 cm blazen!!!

henk47:

--- Citaat van: defotobakker op  7 juni 2021, 12:44:32 ---haha, ja, daar zit ik ook mee te klooien, ik zit nu een beetje in de direct color positive, 8x10" (iso 1) met een dallmeyer 204 mm 2.9  1000 ws op 40 cm blazen!!!

--- Einde van citaat ---

leuk hoor, zou ik ook wel eens willen zien, er is nog zo veel te ontdekken.... succes!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie