Auteur Topic: Silbersalz  (gelezen 185 keer)

Offline jbladel

• Vaste bezoeker
  • Ik heb geen idee, maar doe het toch.
Silbersalz
« Gepost op: 30 april 2021, 13:27:22 »
Ik kwam dit vandaag tegen:

https://silbersalz35.com/

Cinemafilm met ontwikkelservice. Ik geloof dat dit dezelfde film is waarmee 'the last jedi' geschoten is. Dus als je nog iets bijzonders zoekt..
Ik vind Canon dus wel geinig, ieder z'n gebreken
Verlanglijstje: Canon AE-1P, T90, MC-10, AS-1, Mamiya RZ67, Sekor C/N 150 3.5, 35/45mm

Offline willemse

• Analoog liefhebber
  • de beste foto,s maak je zelf
Re: Silbersalz
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2021, 13:48:36 »
Help mij even, wat zijn de bijzonderheden aan deze film?
Wim

Offline jbladel

• Vaste bezoeker
  • Ik heb geen idee, maar doe het toch.
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2021, 14:20:50 »
Help mij even, wat zijn de bijzonderheden aan deze film?
Wim

Kodak vision film, op zich niet bijzonder (zelfde als cinestill geloof ik), maar deze partij bied ook ECN-2 ontwikkeling aan. Het verschil zit hem dus voornamelijk daar.
Het bedrijf richte zich van origine voornamelijk op ontwikkeling voor cinema.
Ik vind Canon dus wel geinig, ieder z'n gebreken
Verlanglijstje: Canon AE-1P, T90, MC-10, AS-1, Mamiya RZ67, Sekor C/N 150 3.5, 35/45mm

Offline DutchLeeuwtje

• Vaste bezoeker
    • Mijn eerste uitprobeersels
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2021, 15:22:21 »
Cinestill is Kodak Vision III zonder remjet laag. Dit is de beschermlaag die nodig is omdat film met hoge snelheid door de filmcamera gaat. Doordat deze beschermlaag eraf geweekt is, kan Cinestill cross-processed worden met C41.

Silbersalz heeft deze remjet laag (die ook functioneert als anti halo laag) nog wel en wordt ontwikkeld in het bijbehorende ECN-2 process. Ze scannen de film ook in hoge resolutie. Heb zelf deze film gekocht om 35mm te gebruiken in een 6x9 of 6x12 camera, omdat dan ook meteen de scan uitdaging opgelost is. Heb wel een 35mm filmscanner maar die kan geen 'lange negatieven' scannen. En 35mm film op een medium formaat filmscanner heeft vaak de resolutie niet.

Je kunt Silbersalz ook laten ontwikkelen met push/pull en bijzondere processen als bleech bypass etc.

« Laatst bewerkt op: 3 mei 2021, 15:27:41 door DutchLeeuwtje »